| کد خبر: 195473 |

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان درخواست کرد:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نسبت به کندی سرعت اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران انتقاد کردو خواستار تسریع در روند اجرایی این پروژه شد.

تین‌نیوز | 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نسبت به کندی سرعت اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران انتقاد کردو خواستار تسریع در روند اجرایی این پروژه شد.

به گزارش تین نیوز، حجت‌اله غلامی تصریح کرد: پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران با فاینانس شرکت «سی‌آرای‌سی» چین شروع شده است اما به‌رغم این‌که پروژه با مشکل مالی مواجه نیست و اعتبار لازم را دارد انتظارات مدیریت استان را برآورده نکرده است. 

وی دلیل عقب بودن پروژه از برنامه زمانبندی را تغییر مدیریت این طرح ملی بیان کرد و اظهار داشت:  تغییرات مدیریتی که طی چند مرحله در راستای اجرای این پروژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد موجب شد تا طرح قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران متوقف شود. 

معاون هماهنگی  امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: مدیریت اجرای این پروژه یک بار به شرکت راه‌آهن واگذار شد و بار دیگر به شرکت زیرساخت ایران انتقال یافت و بار دیگر به شرکت راه‌آهن تفویض شد که این تغییرات اجرای پروژه را با خلل مواجه کرد اما طی ماه گذشته با پیگیری‌هایی که استاندار اصفهان انجام داد، جلسات مشترکی با وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های زیرساخت ایران و راه‌آهن برگزار شد. 

وی اضافه کرد: سه هفته قبل ابلاغ مدیر اجرایی پروژه یاد شده برای شرکت زیرساخت ایران صادر شد و عملیات اجرایی آن از سر گرفته خواهد شد. 

غلامی ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان شرکت زیرساخت ایران داده‌اند، کارگاه‌های اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران در پنج نقطه مسیر حد فاصل اصفهان تا قم ایجاد خواهد شد که سه کارگاه آن در حال حاضر فعال است و پیگیر هستیم که دو کارگاه دیگر نیز به‌ زودی فعال شود.  

وی گفت: مقرر است هر یک‌ماه یک‌بار جلسه ای در راستای رفع موانع و مشکلات فرا روی پروژه به‌خصوص در زمینه آزادسازی مسیر برگزار شود و دفتر پروژه نیز در اصفهان فعالیت خود را آغاز کند. 

به‌ گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان براساس قرارداد منعقد شده با شرکت سی‌آر‌ای‌سی چین  این پروژه باید از زمان شروع به مدت پنج سال تکمیل و تحویل شود. 

وی درباره آزادسازی مسیر قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران در استان اصفهان بیان کرد: انتهای مسیر حد فاصل دستگرد دولت‌آباد تا ورزشگاه بزرگ اصفهان به آزادسازی نیاز دارد زیرا قسمتی از ریل قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران باید به پایانه مسافربری کاوه متصل شود که طرح‌های آن نهایی شده است. 

غلامی با بیان این‌که خط اصلی این پروژه به سمت جنوب اصفهان (به سمت شیراز ) ادامه خواهد یافت، ادامه داد: حرکت قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران به سمت شیراز به‌گونه ای است که اصفهان را دور می‌زند و می‌توانیم ارتباط آن را با قطار شهری اصفهان برقرار کنیم. 

تکمیل طرح قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران یکی از برنامه‌های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن در استان اصفهان است.

معاون اول رئیس جمهوری ۱۲ تیر سال گذشته در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان را جزو طرح‌های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

دو سوم طرح قطار سریع‌السیر اصفهان–تهران در استان اصفهان و یک سوم در استان‌های قم و تهران خواهد بود و در زمان حاضر زیرسازی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران در استان اصفهان ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین