| کد خبر: 236537 |

رپرتاژ آگهی

شرکت اکسیس (AXIS) در اطلاعیه اعلام کرد که موفق به اخذ مجوز رسمی صادرات برای فروش مستقیم شبیه‌ساز پرواز آکبند هواپیمای ATR 72-600 به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در راستای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیراخلاقی ایالات متحده آمریکا شده است.

تین نیوز

 در اطلاعیه این شرکت آمده است که فروش مستقیم شبیه‌ساز پرواز آکبند هواپیمای ATR 72-600 باعث جلوگیری از هدر رفت غیرمنطقی بیت المال و حقوق مردم ملت بزرگ ایران، به دلیل هزینه گزاف ارسال خلبانان هواپیمای ATR 72-600 برجامی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به خارج از کشور برای آموزش شبیه ساز پرواز، خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، شرکت اکسیس یک شرکت اتریشی است و یکی از تولیدکنندگان اصلی شبیه‌ساز پرواز در جهان است که تاکنون خطوط هوایی و آموزشگاه‌های پرواز برتر جهان را با بیش از 100 میلیون یورو تجهیزات شبیه‌ساز پرواز تجهیز کرده است.

شرکت اکسیس اعلام کرده است که به تازگی مجوز صادرات از دولت اتریش دریافت کرده که اجازه فروش رسمی شبیه‌ساز پرواز هواپیمای ATR 72-600 به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را به شرکت ما اعطا می‌نماید.

دین رضوان قبادی نماینده رسمی این شرکت در ایران می گوید که این شبیه‌ساز پرواز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را قادر می‌سازد تا در زمینه مهم آموزش شبیه‌ساز پرواز خلبانان 13 فروند هواپیمای ATR 72-600 برجامی خود کاملا خودکفا شود و بدین ترتیب بتواند به چندین سال وابستگی به اعزام خلبانان ATR به خارج از کشور برای آموزش گران‌قیمت شبیه‌ساز پرواز از طریق شرکت‌های آموزشی شبیه‌ساز پرواز خارجی پایان دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خلبانان هواپیمای ATR 72-600 شرکت هواپیمایی "هما" در حال حاضر به وین اتریش سفر می‌کنند تا در مرکز آموزش خلبانی ثالث آموزش ببینند، بیان میکند: محاسبات ما به وضوح نشان می‌دهد که هزینه‌های آموزش شبیه‌ساز ATR شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را می‌توان از متوسط 6/1 میلیون یورو در سال به 22 هزار یورو در سال کاهش داد؛ به بیان دیگر، 7200٪ درصد صرفه‌جویی در هزینه!

خلاصه‌ای از مزایا و منافع مالی که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به آسانی با خودکفایی در آموزش شبیه‌ساز پرواز خلبانان هواپیمای ATR 72-600 به دست می‌آورد به شرح زیر است:

  1. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با ایجاد خودکفایی در آموزش شبیه ساز پرواز هواپیما برای 140 خلبانان هواپیمای  ATR 72-600 در مقایسه با ادامه ارسال اعزام این خلبانان به خارج از کشور برای دریافت آموزش یاد شده از شرکتهای خارجی، می تواند صرفه جویی 56 میلیون یورویی برای اقتصاد ملی ایران بدست آورد.
  2. در طول عمر عملیاتی هواپیمای اعلام شده، در صورت ادامه کار اعزام این خلبانان به خارج از کشور برای آموزش میانگین هزینه هاى سالانه ١.٦ میلیون یورو و هر ساعت ١١٤٣ یورو در مقایسه با هزینه استفاده از شبیه ساز پرواز هواپیماى ATR 72-600 خود که هزینه سالانه آن ٢٢ هزار یورو و هر ساعت آن ١5 یورو میباشد، این اختلاف هزینه ٧٢٠٠٪ است.
  3. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" دارای یک ساختمان مرکز آموزش شبیه ساز پرواز هواپیما واقع در فرودگاه مهرآباد است که در ان یک شبیه ساز پرواز هواپیمای ایرباس A310 نصب شده است که در  حال حاضر خلبانان هواپیمای ایرباس A310 خود را آموزش می دهد. این مرکز آموزشی همچنین ایده آل است برای اسکان شبیه ساز پرواز هواپیمای جدید ATR 72-600 بسیار مناسب است.
  4. اگر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" سریع عمل کند و از تأخیر جلوگیری کند، شرکت ما می تواند شبیه ساز پرواز هواپیمای ATR 72-600را در مرکز آموزش شبیه ساز پرواز موجود در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" تهیه و نصب کند و تا قبل از پایان سال جاری ایران آن را کاملاً گواهی و آماده استفاده کند.
  5. شبیه ساز پرواز پیشرفته ما، خلبانان ATR 72-600 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را قادر می سازد تا در فرودگاه های ایران آموزش ببینند و شرایط دقیق پرواز را در ایران بازآفرینی کنند که کیفیت آموزش خلبانی را بسیار بالا می برد و به بهبود ایمنی هواپیمایی در ایران کمک بزرگی می کند.
  6. با برقراری خودکفایی در این زمینه مهم استراتژیک، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به خطوط هوایی مطرح جهان که قبلاً این قابلیت های پیشرفته را ایجاد کرده اند، می‌پیوندد.

نماینده رسمی این شرکت در ایران با تاکید بر این مسئله که طول عمر عملیاتی 13 فروند هواپیمای ATR 72-600 برجامی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" می‌تواند با خودکفایی در حوزه آموزش شبیه‌ساز پرواز خلبانان ATR خود، به راحتی ده‌ها میلیون یورو برای اقتصاد ملی ایران صرفه‌جویی کند، توضیح داد: با این شبیه ساز می‌توان تمامی فرودگاه‌های اصلی ایران را در شبیه‌ساز موصوف برنامه‌ریزی کرد تا خلبانان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" بتوانند از تصویر واقعی از محیط و فضای کاری واقعی خود در آموزش شبیه‌ساز پرواز بهره جویند.

وی با بیان اینکه مدیرعامل «هما» در پاسخ به نامه ما عنوان کرده است که به دلیل اینکه کمتر از 60% ناوگان هواپیماهای ATR 72-600 برجامی جدید برجامی در شرایط عملیاتی هستند، ایشان احساس نمی‎کنند خرید شبیه‌ساز مذکور برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" منفعت داشته باشد، عنوان کرد: این وضعیت کاملاً مغایر با استانداردهای بین‌المللی و شیوه‌ عملکرد خطوط هوایی معتبر دنیاست، چراکه حتی ثروتمندترین و بزرگترین خطوط هوایی جهان مانند امارات، اتحاد و خطوط هوایی قطر از اعزام خلبانان خود به خارج از کشور برای آموزش شبیه‌ساز پرواز خودداری می‌کنند. دلیل آن واضح است: چون آنها هزینه چنین کاری را بسیار گران می‌دانند، و در عوض، از شبیه‌سازهای پرواز تحت مالکیت خود به صورت محلی استفاده می‌کنند.

او در این رابطه عنوان می کند: با توجه به اینکه هواپیمایی "هما" متاسفانه مجبور به درخواست کمک مالى ضرورى از سازمان برنامه و بودجه کرده است،تا بتواند حقوق معوقه بازنشستگان محترم و بدهى هاى خود را پرداخت کند، بسیار عجیب است که این شرکت همچنان خلبانان هواپیمای ATR 72-600 خود را با این هزینه های گزاف برای آموزش شبیه ساز به خارج از کشور میفرستد.

قبادی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با پایان دادن به وابستگی به شرکت‌های خارجی موجر شبیه‌ساز گران‌قیمت، در آموزش شبیه‌ساز پرواز هواپیما ATR 72-600 خودکفا شده و مزایای مالی و عملیاتی چشم‌گیری به دست خواهد آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید