| کد خبر: 211695 |

با وجود ضروری شدن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی و مردم، اگر مسافری در سواری‌های کرایه پلاک عمومی و اتوبوس‌های بین‌شهری ماسکی از پایانه‌ها و تعاونی‌های مسافری تحویل نگرفت یا شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها بود می‌تواند به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، به صورت حضوری یا از طریق سامانه ۱۴۱ شکایت خود را اعلام کند تا به سرعت این موضوع پیگیری شود.

تین نیوز

با وجود ضروری شدن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی و مردم، اگر مسافری در سواری‌های کرایه پلاک عمومی و اتوبوس‌های بین‌شهری ماسکی از پایانه‌ها و تعاونی‌های مسافری تحویل نگرفت یا شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها بود می‌تواند به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، به صورت حضوری یا از طریق سامانه ۱۴۱ شکایت خود را اعلام کند تا به سرعت این موضوع پیگیری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت‌هایی در حمل‌نقل بین شهری و بین استانی به وجود آمد و حتی پس از کاهش این محدودیت‌ها، مصوباتی برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مانند ضدعفونی کردن معابر و سطوح تماس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضروری شدن استفاده از لوازم مورد نیاز به ویژه ماسک در محیط‌هایی مانند اتوبوس، مترو، قطار، هواپیما و تاکسی‌های بین‌شهری اعلام شد. اما با وجود ضروری شدن اجرای مصوبات برای همه متولیان دستگاه‌های مختلف، در حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری و سفرهای جاده‌ای این نکات و الزامات آن‌طور که باید رعایت نمی‌شود و مسافران نمی‌دانند در برخورد با این موارد چه کاری باید انجام دهند و مراتب اعتراض و شکایت‌شان را چگونه اعلام کنند.

داریوش باقرجوان - مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور- در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که اگر در اتوبوس‌ها یا سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین شهری ماسک و بسته بهداشتی به مسافران داده نشد یا کسی پروتکل‌ها را رعایت نکرد، مردم باید چکار کنند و چگونه اعتراض خود را پیگیری کنند؟ تاکید کرد: قطعا نظارت در همه پایانه‌های مسافری و بر عملکرد همه شرکت‌های حمل‌نقل جاده‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های دیگری از جمله شهرداری‌ها به عنوان متولیان پایانه‌ها و سازمان راهداری صورت می‌گیرد اما مردم خودشان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد و به عنوان چشم و گوش ناظران عمل کنند.

وی افزود: اگر یکی از شرکت حمل و نقلی از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی امتناع کرد و ماسک در اختیار مسافران قرار نداد، مردم در درجه نخست می‌توانند به نمایندگان بهداشت یا نمایندگان سازمان راهداری که در همه پایانه‌های مسافری حضور دائم دارند و مستقر هستند، مراجعه کرده و نهایتا از طریق سامانه ۱۴۱ شکایت خود را نسبت به شرکت مورد نظر اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد. سازمان راهداری و دیگر متولیان نظارت نیز در این زمینه نسبت به رعایت کردن این نکات نظارت کافی را دارند و اگر مردم به موقع نقاط ضعف را گزارش کنند می‌توان این مشکلات را حل و با متخلفان برخورد کرد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه‌گری خود از ما را در همان پایانه‌ها و در کمترین زمان ممکن داشته باشند، گفت: از سوی دیگر نیز به همه مردم گفتیم ضمن خرید غیرحضوری و اینترنتی بلیت‌های سفر خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا پایان سفر ماسک خود را در اتوبوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی از صورت خود بر ندارند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین