تمدید تشخیص صلاحیت پیمانکاران تا سال ۹۵

دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران از تمدید تشخیص صلاحیت های پیمانکاران تاپایان سال 95 خبر داد و گفت: اجرای طرح راه آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن، راه آهن آمل ـ تهران و راه آهن گنبد ـ مشهد بدون مطالعه است و ضرورتی ندارد.
به گزارش تین نیوز، علی آزاد در مورد تعامل دولت با بخش خصوصی کشور به دو مشکل اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات منشا مالی داشته و ناشی از تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور است که منجر به عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و زیان آنها شد.
وی با بیان اینکه در مورد فشارهای ناشی از تحریم، پیمانکاران با دولت همراه شدند، اظهار داشت: مشکلاتی که از نظر ضوابط کار و سایر شرایط بین بخش خصوصی با دولت از دوره های قبل از مسئولیت آنها پیش آمده با صدور بخشنامه ها و دستورالعملهای اصلاحی و بدون کوچکترین هزینه مالی قابل حل است.
دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران با تاکید بر اینکه این اقدام دولت می تواند موجب بالا رفتن روحیه همبستگی ملی و افزایش ضریب تحمل فشارهای اقتصادی تحمیلی بر پیمانکاران شود، گفت: البته دولت یازدهم هم تلاش هایی را در این زمینه داشته است و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با برگزاری سه جلسه به مشکلات پیمانکاران توجه کرده و دستوراتی را برای اجرا به سازمانها و نهادها صادر کرد.
آزاد با اشاره به اینکه با حمایت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تمدید تشخیص صلاحیت ها تاپایان سال 95 صادر شد، گفت: پیمانکاران سعی دارند تا به هر قیمتی، سطح اشتغال موجود در شرکت های خود را حفظ کنند.
دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران با اشاره به اینکه به تازگی دستور پرداخت 35 درصد از بودجه های عمرانی سال جاری صادر شده است، افزود: امید است با این تخصیص، قسمتی از مطالبات معوق پیمانکاران پرداخت شود البته بخشی از مطالبات هم در نوروز امسال به پیمانکاران پرداخت شده است.
آزاد با تاکید بر عدم شروع طرح های جدید غیرضروری در کشور، گفت: انجمن به ناچار در این مورد، صدور دستور اقدام را از مقام معظم رهبری( دام ظله ) تقاضا کرد و در نامه ای به رئیس مجلس با انعکاس فشار نمایندگان بر مسئولین اجرایی کشور برای اجرای طرح های غیرضروری درکشور، درخواست کرد که از این اقدمات جلوگیری شود.
وی با اشاره به اجرای طرح راه آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن که مطالعات کافی در مورد آن نشده و ضرورتی هم در اجرای آن دیده نمی شود، بیان کزد: براساس آمار وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی به طرح های نیمه تمام دست اجرا حداقل 150 هزار میلیارد تومان به قیمت سال 92 بودجه لازم داریم.
دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران افزود: در شرایط فعلی فقط حدود 12 هزار میلیارد تومان بودجه برای راهسازی و راهداری کشور در اختیار است که بیشتر از بودجه سالیانه نیست.
آزاد با تاکید بر اینکه اگر طرح جدید دیگری شروع نشود، اتمام طرح های دست اجرا 15 سال زمان می برد، بیان کرد: در چنین شرایطی موضوع اجرای طرحهای راه آهن آمل ـ تهران و راه آهن گنبد ـ مشهد در دستور کار قرار می گیرد که ضرورتی ندارد.