| کد خبر: 176500 |

هشت سال است که مردم محروم شرق کشور منتظر ساخت پروژه‌های راهبردی دارای اولویت مثل چابهار ـ سرخس هستند.

تین‌نیوز | 

به دنبال اظهارات نماینده مردم همدان که از دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری خبر داده است یک کاربر تین‌نیوز، گفت: به نظر می‌رسد برخی نمایندگان به‌دنبال منافع ملی نبوده و فقط منافع محلی را دنبال می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز این کاربر افزود: برخی نمایندگان، اول مجوز ساخت خطی که اولویت باری و مسافری ندارد را گرفته و آن‌را می‌سازند بعد هم برای برقی کردن آن،  بودجه می‌گیرند.

وی تاکید کرد: هشت سال است که مردم محروم شرق کشور منتظر ساخت پروژه‌های راهبردی دارای اولویت مثل چابهار ـ سرخس هستند که علاوه بر توسعه شرق کشور عوائد حاصل از بار ترانزیتی که عبور می‌دهد را به کل کشور می‌رساند.

این کاربر اظها کرد: در چنین شرایطی بعد بعضی از این نمایندگان از تصویب 2 فوریت بودجه تخصیصی برای پروژه ریلی حوزه انتخابی خود خبر می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس گفته بود: دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری محقق شده است و  پیگیر تسریع در عملیاتی شدن این برنامه هستیم.

وی با بیان این‌که احداث راه‌آهن تهران-همدان با ارائه طرح دوفوریتی در مجلس مصوب و پیگیری شد، خارنشان کرده بود: تاخیر ۱۳‌ساله در بهره‌برداری از این پروژه و تغییر الگوهای توسعه‌ای کشور و به‌تبع آن همدان ایجاب می‌کند که به‌منظور تسریع در ارائه خدمات به همشهریان و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی همدان و موقعیت استراتژیک آن در کشور در برقی و سریع‌السیر شدن عملیات اجرایی این خط آهن تسریع به عمل آید.

حاجی ‌بابایی افزوده بود: با اجرای طرح‌های مورد نظر انقلاب ریلی در همدان ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که همدان تنها چهارراه ریلی کشور به شمار می‌رود.

او گفته بود: طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵‌کیلومتر به‌صورت یک‌خطه در حال اجراست که محورهای سمنگان به اراک به طول ۲۶۷‌کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول ۲۶۳‌کیلومتر و همدان به ملایر به طول‌۷۵‌کیلومتر برنامه‌ریزی و در این خصوص تعداد ۱۳‌ایستگاه در مسیر همدان پیش‌بینی‌شده است.

نماینده مردم همدان  تاکید کرده بود: با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر-فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۷۷‌کیلومتر و همچنین اجرایی شدن راه‌آهن ملایر به همدان؛ غرب به شرق و جنوب متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. از نماینگان انتظار میرود پروژه های ملی را فدای پروژه های محلی نکنند. آنها طبق قانون نماینده همه مردم کشور هستند

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین