| کد خبر: 175061 |

با تخصیص اعتبارات جدید:

روز گذشته سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها به همراه استاندار اردبیل از 12 قطعه راه‌آهن میانه-اردبیل و ایستگاه‌های مسیر بازدید کرد و از شروع مجدد عملیات اجرایی در این خط ریلی که به دلیل کمبود شدید منابع اعتباری متوقف بود، خبر داد.

تین‌نیوز | 

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید راه‌آهن میانه-اردبیل از فعال شدن مجدد تمام قطعات پروژه با توزیع اعتبارات جدید خبر داد و گفت: با تخصیص بخشی از اعتبار تعیین‌شده از محل فاینانس داخلی برای این خط ریلی، اولویت‌بندی عملیات اجرایی صورت گرفت و مقرر شد تا زیرسازی این پروژه تا پایان سال 1398 تکمیل شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، عباس خطیبی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه از محل فاینانس داخلی گفت:‌ با توزیع اعتبار 80‌میلیارد تومانی و برگزاری چند جلسه با پیمانکاران و مشاوران این خط ریلی مقرر شد اعتبار تخصیص‌یافته بین قطعات مختلف با توجه به اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی قطعات، توزیع شود.

وی از رشد و سرعت عملیات اجرایی طی هفته گذشته در این پروژه ابراز خرسندی کرد و افزود:‌ پیمانکاران با افزایش تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلات در تلاش هستند تا به هدف‌گذاری و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته دست پیدا کنند.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در خصوص هدف‌گذاری برای خط ریلی میانه-اردبیل توضیح داد و گفت:‌ با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا با توزیع به موقع اعتبارات در پروژه زیرسازی مسیر تا پایان سال 1398 به اتمام برسد.

خطیبی برگزاری هم‌زمان مناقصه برای احداث ایستگاه‌های مسیر را بخش دیگری از برنامه‌ها اعلام کرد و افزود:‌ به‌زودی مناقصه ساخت ایستگاه‌های فیروزآباد، گنج‌گاه و مهمان‌دوست نیز برگزار می‌شود.

وی طول خط ریلی راه‌آهن میانه-اردبیل را 175 کیلومتر بیان کرد و گفت:‌ این خط ریلی با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصربه‌فرد در کشور است.

خطیبی افزود: راه‌آهن میانه-اردبیل دارای 64 دستگاه تونل به طول 24 کیلومتر و 33‌دهنه پل به طول بیش از چهارکیلومتر است که بزرگ‌ترین تونل مسیر به طول 1200 متر و بزرگ‌ترین پل به طول 600 متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن پل آرپاچای در خط ریلی میانه-اردبیل را یکی از منحصربه‌فردترین پل‌‌های شبکه ریلی کشور اعلام کرد وگفت: این پل پنج دهانه دارد که ارتفاع دهانه میانی آن 63 متر و ارتفاع پایه آن 80 متر است و به عنوان مرتفع‌ترین پل ریلی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی در پایان راه‌آهن میانه-‌اردبیل را یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی در دست احداث کشور دانست و گفت: اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور موجب افزایش مراودات اقتصادی بین استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های مرزی و بالطبع آن اتصال استان اردبیل با همسایه‌های شمال غربی کشور می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین