| کد خبر: 171161 |

مسافران در ایستگاه در حال ساخت در مقطع زمانی سالیانه تغییرات زیادی احساس می‌کنند و رضایت بیشتری نسبت به قبل دارند.

تین‌نیوز | 

در حالی‌که مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق از کسب رتبه نخست ایستگاه راه‌آهن زاهدان در میان ایستگاه‌های کشور خبر داده است، یک فعال بخش حمل‌ونقل ریلی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اولویت‌بندی تخصیص منابع و ساخت ایستگاه و محوطه‌سازی زاهدان به صورت کارشناسی صورت نگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز ، این کاربر شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: ایستگاه جدید زاهدان هنوز به بهره‌برداری نرسیده و عملا هنوز ساخته نشده است و ظرفیت ایستگاه قدیم حتی در حد ایستگاه درجه ۳ راه‌آهن هم نیست.

او با نقد این انتخاب تاکید کرد: اگر ارزیابی بر اساس دو مقطع زمانی برای ایستگاهی که در حال ساخت است و هنوز فاصله زیادی با امکانات ایستگاه‌هایی مانند تهران و مشهد و...دارد صورت گرفته باشد، مسلما ارزیابی درستی نیست.

وی در توضیح این دیدگاه خود گفت: مسافران در ایستگاه در حال ساخت در مقطع زمانی سالیانه تغییرات زیادی احساس می‌کنند و رضایت بیشتری نسبت به قبل دارند ولی این ایستگاه هرگز نمی‌تواند به ایستگاهی مثل تهران برتری رضایت مشتری داشته باشد، حال آنکه همین ایستگاه هم امکانات خاص و متمایز ندارد. 

او افزود: به‌عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ راه‌آهن توصیه می‌کنم به‌جای محوطه‌سازی اداری و بیرون ایستگاه، اولویت اول و اصلی ساخت ایستگاه مسافری مورد توجه قرار گیرد تا مسافران این‌همه مشکل نداشته باشند.

این فعال بخش ریلی اظهار کرد: ایستگاه قدیم زاهدان نیز گنجایش مسافران نصف یک قطار را هم ندارد و مسافران اکثرا در حالت ایستاده منتظر سوار شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی تخصیص منابع و ساخت ایستگاه و محوطه سازی زاهدان به صورت کارشناسی صورت نگرفته و این باعث شده با محوطه‌سازی و ظاهری زیبا، عملا ایستگاه نداشته باشد و از ایستگاه قدیم که خیلی محدودیت مساحت و امکانات دارد استفاده شود.

به گزارش تین‌نیوز،  مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق چند روز پیش گفت: براساس گزارش نظرسنجی مسافران سفرهای نوروزی سال ۹۷ که توسط دفتر ارزیابی عملکرد راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، میزان رضایتمندی مسافرین در سال ۹۷ از میانگین ۸۹/۶ درصد برخوردار بوده که در مقایسه با مشابه سال ۹۶  با عدد ۷۰/۸۳ موفق به کسب حائز مقام نخست در میان ایستگاه های راه‌آهن سطح کشور شود.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جنوب شرق، مجید ارجونی بیان کرد: از عوامل موثر در کسب نتایج مثبت این گزارش می‌توان به جذب و آموزش تخصصی نیروهای خدمات ایستگاهی، تغییر چیدمان و طراحی سالن ایستگاه، تهیه و توزیع چرخ دستی‌های حمل بار، سیستم‌های رفاهی و سرمایشی، بهسازی امکانات، محوطه‌سازی و ساخت نمازخانه ایستگاه، راه‌اندازی موزه جنوب شرق، جذب کامل اعتبارات خدمات ایستگاهی، برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام خاص از جمله موسیقی محلی زنده و ... در محوطه ایستگاه، تاخیر از مبدا صفر قطارهای این اداره کل، اختصاص یک رام کامل قطار رجا به واگن‌های چهار تخته، همه روزه کردن واگن خودروبر در ایام پیک و ... اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین