| کد خبر ۳۰۳۷۱۷
کپی شد

تأمین واگن های متروی مشهد نیازمند حمایت ویژه است

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از سفرهای روزانه شهر با خودروهای شخصی انجام می شود که نیاز است به ۲۵ درصد کاهش یابد، گفت: یکی از درخواست های مهم ما از وزارت کشور، حمایت ویژه در تأمین واگن های مورد نیاز متروی مشهد است تا بتوانیم خطوط موجود را توسعه داده و ظرفیت حمل ونقل عمومی را افزایش دهیم.

 تأمین واگن های متروی مشهد نیازمند حمایت ویژه است
تین نیوز |

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از سفرهای روزانه شهر با خودروهای شخصی انجام می شود که نیاز است به ۲۵ درصد کاهش یابد، گفت: یکی از درخواست های مهم ما از وزارت کشور، حمایت ویژه در تأمین واگن های مورد نیاز متروی مشهد است تا بتوانیم خطوط موجود را توسعه داده و ظرفیت حمل ونقل عمومی را افزایش دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا قلندر شریف  در نشست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به تشریح اقدامات شهرداری مشهد در دهه آخر صفر و چالش های پیش رو پرداخت و اظهار کرد: هفت کمیته تخصصی در ستاد دهه آخر صفر تشکیل و ۳۰۰ ردیف خدمتی در این کمیته ها تعریف شده است، این کمیته ها شامل حمل ونقل، فرهنگی، اطلاع رسانی، حفاظت و امنیت، بازرسی و نظارت هستند که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند.

توسعه خدمات پایدار و ویژه برای زائران

شهردار مشهد تأکید کرد : کمیته حمل ونقل با تمرکز بر رفع کمبودهای موجود در ناوگان و زیرساخت های ترافیکی شهر، برنامه ریزی گسترده ای برای افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت حمل ونقل عمومی به ویژه در ایام شلوغ انجام داده است؛ با توجه به اینکه در ایام دهه آخر سفر تعداد مسافران چند برابر می شود، شهرداری با تامین ناوگان مناسب و مدیریت دقیق، تلاش می کند تا تردد روان و کم مشکل برای زائران فراهم شود.

وی  با بیان اینکه در بخش فرهنگی نیز شهرداری مشهد با توسعه برنامه های متنوع و پایدار، به دنبال ارتقای سطح آگاهی، حفظ ارزش های دینی و اجتماعی و فراهم کردن خدمات ویژه برای اقشار مختلف جامعه است، گفت:  کمیته فرهنگی برنامه های متعددی را در حوزه خانواده، آموزش زیارت و توسعه فضاهای فرهنگی تدوین و اجرا کرده است که ضمن همکاری با نهادهای مختلف، تلاش دارد پیوند مردم و زیارت را تقویت کند.

شهردار مشهد تصریح کرد: از دیگر کمیته های فعال، کمیته اطلاع رسانی است که وظیفه انتقال به موقع و دقیق اطلاعات به شهروندان و زائران را بر عهده دارد، این کمیته با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و رسانه های مختلف، اطلاع رسانی در حوزه های خدمات شهری، حمل ونقل، رویدادها و هشدارهای لازم را پوشش می دهد.

وی گفت: کمیته حفاظت و دادرسی نیز با هدف تضمین امنیت و رسیدگی به مسائل حقوقی و اجتماعی زائران و شهروندان، به صورت منظم فعالیت می کند و زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات حقوقی و امنیتی را فراهم آورده است.

 شهردار مشهد با اشاره به اینکه  در مبادی ورودی شهر ۸ ایستگاه خدمت رسانی با ۴۰ ردیف خدمتی و ۵۱ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۶۳ هزار نفر پیش بینی شده است، از آموزش های مختلف در نظر گرفته شده  برای زیارت و فعالیت های حوزه خانواده خبر داد.

قلندر شریف عنوان کرد: در حوزه فضای سبز و خدمات شهری، علی رغم مشکل آب، پارک ها و فضای سبز شهر در وضعیت خوبی قرار دارند، همچنین مناطق دور از مرکز و محدوده بافتی نیز از خدمات شهری بهره مند شده اند.

شهردار مشهد در بخش حمل و نقل، به چالش های موجود در این حوزه اشاره کرد و افزود : توجه به مترو یکی از اولویت های شهرداری است؛ پروژه خط یک مترو مشهد که بیش از ۱۷ سال از آغاز آن می گذرد، نیازمند حمایت ویژه و تامین واگن های جدید است در ایام پیک سفر، جمعیت شهر سه برابر می شود و این موضوع فشار زیادی بر سیستم حمل و نقل عمومی وارد می کند.

وی افزود : تاکنون ۱۰۰ واگن برای خط دو مترو خریداری شده، اما هنوز نیاز به واگن  داریم، همچنین برای خط ۳ مترو ۲۱۰ واگن دیگر نیاز است لذا درخواست داریم در تأمین واگن های مورد نیاز همراهی لازم صورت گیرد.

نیاز به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

شهردار مشهد اعلام کرد : در حال حاضر ۱۷۰۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال هستند، اما تا پایان سال به دو هزار و ۱۰۰ اتوبوس نیاز است که ۴۰۰ اتوبوس جدید با منابع داخلی خریداری شده و به زودی وارد ناوگان خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی و منابع محدود تأکید کرد: با وجود تمامی چالش ها، شهرداری تلاش می کند تا پروژه های کلان را به پیش ببرد و خدمات مطلوب را به مردم و زائران ارائه دهد، از جمله این پروژه ها می توان به بهبود ترافیک، توسعه حمل ونقل عمومی و ایجاد زیرساخت های لازم اشاره کرد.

در پایان، شهردار مشهد به آمار حمل ونقل شهری اشاره کرد و افزود : در حال حاضر ۵ درصد حمل ونقل عمومی با قطار شهری انجام می شود که این رقم باید به ۱۰ درصد برسد همچنین ۱۵  درصد از سفرهای روزانه با اتوبوس انجام می شود، در حالی که طبق قانون این رقم باید به ۴۰ درصد برسد.

وی افزود: در حوزه تاکسیرانی باید سفرها به ۲۰ درصد برسد این درحالی است که ۶۰ درصد از سفرهای روزانه شهر با خودروهای شخصی انجام می شود که نیاز است به ۲۵ درصد کاهش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.