| کد خبر: 249171 |

حاشیه های جام جهانی؛ روز سوم | جوان عربستانی گفت: «ایرانی گو تو هوم»!

پیروزی عربستان و باخت ایران ربطی به هم ندارد ولی در خیابان نزدیک به ورزشگاه خلیفه وقتی وارد مترو می شدم و پیراهن تیم ملی فوتبال ایران تنم بود. یک طرفدار جوان عربستانی از کنارم رد شد و سریع گفت: «ایرانی گو تو هوم»...

تین نیوز

پیروزی عربستان و باخت ایران ربطی به هم ندارد ولی در خیابان نزدیک به ورزشگاه خلیفه وقتی وارد مترو می شدم و پیراهن تیم ملی فوتبال ایران تنم بود. یک طرفدار جوان عربستانی از کنارم رد شد و سریع گفت: «ایرانی گو تو هوم»با سرعت گذشت و نگذاشت جوابش را بدهم. اما می دانم روزی نوبت جواب دادن ایران به عربستان هم می رسد. 

در حالی که روز دوم جام جهانی روز تلخ ایران بود. روز سوم روز شگفتی یکی دیگر از کشورهای آسیایی حاضر در جام جهانی قطر بود. عربستان در ورزشگاه لوسیل قطر با دو گل بر آرژانتین و ستاره هایش پیروز شد. عربستانی که در جام جهانی ۲۰۰۲ مثل ایران در یک بازی پر گل هشت بار در برابر آلمان دروازه اش باز شد، دیروز آرژانتین را با دو گل شکست داد.

فیفا پیروزی عربستان بر آرژانتین را یکی از «بزرگترین شوک های تاریخ جام جهانی» دانست. اهمیت پیروزی عربستان در برابر آرژانتین بیشتر از این جهت مورد توجه قرار گرفت که این کشور توانست با کسب نتیجه ای دور از انتظار یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی قطر را شکست بدهد.

بعد از پیروزی عربستان، خیابان های دوحه غرق در شادی طرفداران این کشور شد. کاروان های موتوری و خودرویی با حمل پرچم های سبز در جای جای شهر کوچک دوحه، شادی پیروزی تیم عربستان را به صورت مویرگی در پایتخت قطر پخش کردند.

 چراغ های برج های جابر در نزدیکی ورزشگاه لوسیل هم به رنگ سبز در آمدند که نشان دهنده شعف عربی از این پیروزی بود. واقعا می توان گفت عربستانی ها روی هوا بودند!

این پیروزی باعث خوشحالی مردم در بسیاری از کشورهای عربی شد. در قطر، بحرین، مصر، مغرب، مراکش و خیلی کشورهای دیگر مردم به خیابان آمدند یا واکنش مثبت داشتند. یکی از طرفداران عربستان می گفت «این شادی سعودی ها نیست، بلکه شادی همه ملت های عرب است.»

حتی شیخ تمیم امیر قطر هم سعی کرده بود از این فرصت برای تنظیم روابط سیاسی خود با ریاض بهره برداری کند، چنانچه ویدئوهایی از حضور او با پرچم عربستان بر دوشش در حین برگزاری مسابقه منتشر شد.

پادشاه عربستان بعد از این بازی، برای شادی بیشتر یک روز را تعطیل اعلام کرد. گفته می شود به هر یک از بازیکنان تیم ملی مبلغ  ۵ میلیون ریال سعودی به عنوان پاداش پیروزی پرداخته شده است.

بن سلمان قبل از بازی به بازیکنان گفته بود: «بازی کنید و بجنگید و به هیچ چیز فکر نکنید»

بیشتر بخوانید؛

حاشیه های جام جهانی؛ روز پنجم| ماجرای تشویق شبانه‌ تیم ملی و پرچم دیدنی خوزستانی‌ ها

حاشیه های جام جهانی؛ روز ششم |جام شگفتی ها و گمانه هایی که رنگ واقعیت می گیرند

حاشیه های جام جهانی؛ روز هفتم| جدال کارلوس و یورگن و نمایشگاهی که نماد فرصت سوزی بود

اما این همه ماجرا نبود. یک کاربر شیعه در پیامی طعنه آمیز در توئیتر نوشته بود «تیم ملی عربستان درخشید و مسی اسطوره را شکست داد. عربستان عبدالله الحویطی را در ۱۴ سالگی دستگیر کرد و امروز می خواهد او را بکشد.»

کاربری لبنانی هم در توئیتی نوشته بود: «من می خواستم به عربستان بابت پیروزی بر آرژانتین تبریک بگم اما خون شهدای اعدام در عربستان و خون فرزندان یمن و خون شهدای این روزهای ایران همه مانع شدند.»

کاربری عربستانی در جوابش گفته بود: «رژیم یک چیز است و تیم و مردم عربستان چیز دیگر. برادرم عرب ها و مسلمانان را تشویق کن و نگران نباش ما بین خود پل خواهیم زد. فراموش نکنید که یک دادگاه الهی در انتظار همه ماست.»

در این میان پیام تبریک دولت نجات ملی یمن که برای عربستان فرستاده بود هم حاشیه ساز شد. دولت نجات ملی، دولتی است که بخش کوچکی از یمن را در دست دارد و از تجاوز عربستان به یمن حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید؛ 

حاشیه های جام جهانی ؛ روز اول | قطری ها سر اصول خود ماندند

حاشیه های جام جهانی؛ روز دوم | ماجرای شعار های استادیوم خلیفه

حاشیه های جام جهانی؛ روز چهارم| از تشویق‌ ایرانیان تا مجادله خبرنگار رژیم صهیونیستی با یک فلسطینی

یکی از کاربران در این زمینه نوشته است: «عجیب است که مسئولان دولت نجات پیروزی تیم ملی عربستان را تبریک می گویند. اولاً مأموریت شما نیست. ثانیاً به احساسات مردم یمن احترام بگذارید. سوم اینکه چه زمانی ورزش و سیاست را از هم جدا کردید؟ هزار درود بر شهیدانی که به دست دشمن سعودی به شهادت رسیدند و آنچه را که لیاقتش را داشتند از خدا گرفتند.»

 

فن فستیوال دوحه و جشن فوتبالی

در نزدیکی پارک البیدا در قلب دوحه، همزمان با جام جهانی جشنواره فیفا در حال برگزاری است، جشنواره ای ترکیبی که مهمترین کارکردش این است که تماشاگرانی که در استادیوم نمی روند در جایی بتوانند گرد هم بیایند و از طریق تلویزیون های بزرگ بازی را ببینند و همزمان شاهد اجرای موسیقی توسط هنرمندان جهانی و هنرمندان محلی باشند. 

همزمان یک فودکورت بزرگ از غذاهای محلی گرفته تا غذاهای بین المللی در آنجا برقرار است. فستیوالی که برای هواداران فیفا هر روز باز خواهد بود و برای همه رایگان است.

علاوه بر ایستگاه های بازی تعاملی و دیجیتالی فوتبال برای طرفداران در تمام سنین، فعالیت های حامی نوآر، نمایشگاه های اختصاصی فوتبال و فروشگاه رسمی فیفا با محصولات مجازی جام جهانی فوتبالی در آن برگزار می شود.

بعضی از تماشاگران فوتبال اصلاً به جام جهانی می آیند تا در این فن فست (اسم خلاصه) شرکت کنند و از کنار هم بودن لذت ببرند. خیلی از تماشاگران در همین فن فست دراز کشیده بودند و فوتبال تماشا می کردند.

حاشیه های ایران

هنوز خیلی ها در شوک باخت بزرگ تیم ملی هستند، ولی شاید ماجرای تلخ تر افراد محدودی باشند که برای این پیروزی انگلستان در ایران شادی کردند. حتی فیلمی منتشر شد که فردی با موتور در تهران با پرچم انگلستان شادی می کند.

این اتفاقات با سابقه صدساله جنگ و خیانت های انگلیس علیه ایران شاید برای خود انگلستان هم قابل هضم نباشد. هر چند سرمایه گذاری سنگین شبکه های انگلیسی باید یک جایی نتیجه بدهد. انگار سیل خبرهای دروغ نه برای همه ولی برای خیلی ها جواب داده است. 

یکی از طرفداران ایران می گفت وقتی سرود ملی خواندن بقیه تیم های ملی را می بینم غصه ام می شود که چرا برخی بازیکنان من سرود نمی خوانند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی ابادی 2 2

    اینکه یک نوکر پرچم اربابش را به دست بگیرد چیز عجیبی نیست، درایران سالهاست معدود افرادی نوکری خودشان برای انگلیس مکار را افتخار میدانند. اگربه گذشته اینها رجوع کنیم میبینیم خانواده اش هم نوکر انهابوده است وعجیب نیست اگر نطفه ان فرد هم انگلیسی باشد. مرگبر منافق

  • پویا 4 0

    من فک میکنم عربستان یواش یواش وقتشه بفهمه پارس کجاست ایران کجاست دوران و خرازی و همت و باکری و متوسلیان ها هنوز تو این کشور هستن .اینجا سرزمین فرزندان هخامنشیان و ساسانیان هست که به دنیا پادشاهی میکردن