| کد خبر: 175564 |

اصلاح رابطه شرکت‌های حمل‌ونقلی با رانندگان کامیون از ابتدای اعتراضات رانندگان یکی از موضوعاتی بود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سعی در برآورده شدن آن داشت و از همان ابتدا با رویکرد حمایت از رانندگان سعی کرد با فعال‌کردن کمیسیون ماده ۱۲ سرعت بیشتری نسبت به برخورد حقوقی با تخلفات اثبات‌شده داشته باشد.

تین‌نیوز | 

اصلاح رابطه شرکت‌های حمل‌ونقلی با رانندگان کامیون از ابتدای اعتراضات صنفی رانندگان یکی از موضوعاتی بود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سعی در برآورده شدن آن داشت و از همان ابتدا با رویکرد حمایت از رانندگان سعی کرد با فعال‌کردن کمیسیون ماده ۱۲ سرعت بیشتری نسبت به برخورد حقوقی با تخلفات اثبات‌شده داشته باشد. در همین راستا از ابتدای تشکیل این کمیسیون در تاریخ ۲۲ خردادماه تاکنون هزار و۲۱۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گفته است.

گفته می‌شود که اخذ کمیسیون اضافه توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی، عدم درج صحیح مندرجات بارنامه و عدم رعایت ضوابط حمل‌ونقل کالا عمده شکایات رسیده از سوی رانندگان معترض است که با توجه به تأکیدات اخیر سازمان به‌عنوان متولی وضعیت رانندگان تخلفات مربوطه بررسی و با قاطعیت کامل احکام موردنظر صادر شده است. بر اساس جدیدترین آمار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در هفته آخر شهریور تا هفته اول مهرماه سال جاری از سوی کمیسیون ویژه ماده ۱۲ در ۱۱ اداره کل استانی به پرونده تخلف ۹۳ شرکت رسیدگی و احکام حقوقی لازم صادر شد.

عباسعلی بنی‌اسدی، مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات این سازمان، گفته است: «در اجرای بند ۴ ابلاغیه مورخ ۲۲ خردادماه سال جاری و با همکاری کارشناسان ستادی و استانی درزمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مسافر و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقلی، با تشکیل مستمر جلسات کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ به تخلفات مربوط به تضییع حقوق رانندگان و اخذ کمیسیون‌های اضافی و عدم پرداخت کرایه و سایر تخلفات در حمل‌ونقل مسافربری، رسیدگی و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.»

بر این اساس در ۲ هفته اخیر به ۹۳ پرونده تخلف در پایانه‌های بار و مسافر و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل رسیدگی شد که بر اساس تصمیمات متخذه ۶ شرکت به لغو پروانه فعالیت، ۴۴ شرکت به جریمه نقدی، ۱۱ شرکت به تذکر کتبی محکوم و ۳۲ شرکت نیز برائت شدند. بنی‌اسدی پیش‌تر اعلام کرده بود که در جریان این بررسی‌ها مواردی که تضییع حقوق راننده محرز شود جریمه۵میلیون ریالی را اعمال خواهیم کرد و اگر این تخلف بیش از سه بار رخ دهد شرکت حمل‌ونقلی را تعطیل خواهیم کرد.  

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که منتظر شکایت رانندگان از شرکت‌های حمل‌ونقلی نمانیم و با مکانیزمی نسبت به شناسایی شرکت‌های متخلف اقدام کردیم و اگر مشخص شود که کمسیون اضافه‌ای دریافت شده است بدون اینکه اسیر بوروکراسی شویم با شرکت حمل‌ونقلی برخورد می‌شود. بنی‌اسدی تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده از ابتدای تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها را هزار ۲۱۰ پرونده اعلام کرد و گفت: «بر اساس آرای صادره در این جلسات، ۱۳۳ شرکت به لغو پروانه فعالیت، ۶۳۹ شرکت به جریمه نقدی۱۶۷ شرکت تذکر کتبی محکوم و برای ۲۷۱ شرکت حکم برائت صادر شد.»

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام من راننده ی سنگین هستم به خدا کمیسیون اضافه اصلا برای پایانه تهران ترسی نداره ۲۰نفر توی هر غرفه نشستند باراعلام میکنند ۵۰راننده هم داخل هر باربری هستند که سوال میکنند هر راننده ای که بار نامه میگیره متصدی اصلا ترسی مداره که جلو این همه ادم میگه اصفهان تک ۳۵۰ بعد جلو همه ۲۰۰یا ۱۵۰یا ۳۰۰ و..کمیسیون میگیره اگه یک بازرس تو اون جمع باشه تو هر باربری در ساعت ده نفر متخلف میگیره ولی راننده از شکایت میترسه میگه ولش کن ثابت نمیتونم بکنم اونوقت من که ماهی یک بارم تهران نمیام ولی بازرس باید خودش در نقش راننده وارد بشه عادی مچ میگیره

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین