| کد خبر ۲۹۳۹۳۱
کپی شد

◄ شتاب در حفاری خط ۱۰ مترو تهران؛ راه اندازی دستگاه دوم تا ۳ ماه آینده

مجری خط ۱۰ متروی تهران گفت: حفاری تونل خط ۱۰ مترو تهران با دستگاه حفار مکانیزه از دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شده و دستگاه حفار دوم نیز در کارگاه جنت آباد در حال مونتاژ است .

شتاب در حفاری خط ۱۰ مترو تهران؛ راه اندازی دستگاه دوم تا ۳ ماه آینده
تین نیوز |

سرانجام پس از ماه ها انتظار، دومین دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خط ۱۰ متروی تهران آماده به کار می شود! این غول زیرزمینی که از ۶ ماه پیش در کارگاه جنت آباد منتظر مونتاژ بود، پاییز امسال عملیات حفاری را آغاز می کند تا شاهد دو برابر شدن سرعت ساخت تونل های این خط باشیم.

به گزارش تین نیوز، فرهاد زمانی مجری خط ۱۰ متروی تهران در پاسخ به این سوال که آغاز به کار دومین دستگاه حفار مکانیزه در خط ۱۰ چه زمانی خواهد بود، اظهار داشت: در طراحی های صورت گرفته برای حفاری بخش نخست از قسمت غربی خط ۱۰ که از ایستگاه دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب را شامل می شود، باید ۲ دستگاه TBM فعال شود که فعلاً یک دستگاه حفار مکانیزه فعال بوده و ۱۲۰۰ پیشروی داشته است.

وی ادامه داد: دستگاه حفار دوم از محل ایستگاه جنت آباد در تقاطع بزرگراه آبشناسان و خیابان جنت آباد شمالی باید شروع به کار کند که شفت ورود دستگاه حفار در این مکان آماده شده و مرحله مونتاژ دستگاه دوم از طریق این شفت در حال انجام است.

زمانی با بیان اینکه قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه از ۶ ماه پیش به این کارگاه منتقل شده است، گفت: مرحله اورهال یا همان به روزرسانی دستگاه دوم در حال اتمام است و بزودی مرحله مونتاژ آن را با انتقال تمام قطعات دستگاه به داخل شفت ایجاد شده، آغاز می کنیم.

مجری خط ۱۰ متروی تهران خاطرنشان کرد: مونتاژ دستگاه حفار دوم در شفت کارگاه جنت آباد به تدریج صورت گرفته و پیش بینی می شود در فصل پاییز این دستگاه نیز شروع به عملیات حفاری کند. به این ترتیب سرعت حفاری و ساخت تونل خط ۱۰ به مراتب سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و دومین جبهه کاری در قسمت غربی خط ۱۰ نیز فعال می شود.

مشخصات فنی خط ۱۰ متروی تهران
مشخصه جزئیات
طول مسیر حدود ۴۳ کیلومتر
تعداد ایستگاه ها ۳۵ ایستگاه
طول سکوها ۱۴۰ متر
عرض سکوها ۴ متر
عرض ایستگاه ها ۱۴ متر
تعداد تقاطع با خطوط دیگر ۷ تقاطع با خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷ و ۹
نوع مسیر تونلی
نوع سیستم برقی و دوطرفه
تعداد دستگاه حفار مکانیزه (TBM) ۵ دستگاه حفار مکانیزه در حال استفاده
مدت زمان اجرای پروژه پیش بینی شده ۶ سال (در صورت تأمین منابع مالی)
بودجه اولیه پروژه حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان
 

خط ۱۰ متروی تهران از ایستگاه ملکی در غرب تهران آغاز شده و پس از عبور از بزرگراه های اصلی مانند شهید باقری، امام علی (ع)، شهید صیاد شیرازی و بزرگراه های نیایش و صدر، به سمت شرق امتداد می یابد و در فلکه سوم تهرانپارس به پایان می رسد .

عملیات حفاری تونل های خط ۱۰ با استفاده از دستگاه های حفار مکانیزه (TBM) آغاز شده است. فاز نخست پروژه که شامل حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر است، پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۵ تکمیل شود. در صورت تأمین منابع مالی، کل پروژه طی ۶ سال به بهره برداری خواهد رسید

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.