| کد خبر: 181348 |

یک راننده کامیون خبرداد:

◄ صف طولانی کامیون‌ها پشت مرز سومار؛صادرات به عراق متوقف شد

اکنون صف طولانی پشت مرز تشکیل شده است و رانندگان زیادی به دلیل بسته شدن مرز مجبور هستند بار خود را برگشت زده و به صاحب کالا تحویل دهند.

تین نیوز

بر اساس اعلام  فرماندار گیلانغرب نیز صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار متوقف شد و هم‌اکنون فعالیت‌های تجاری در این مرز انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز یک راننده ترانزیتی با ارسال تصاویری برای خبرنگار تین‌نیوز از تشکیل صف طولانی پشت مرز سومار خبر داد.

وی با بیان این‌که در نزدیکی سومار متوجه شدیم طرف عراقی مرز را بسته است، گفت: اکنون صف طولانی پشت مرز تشکیل شده است و رانندگان زیادی به دلیل بسته شدن مرز مجبور هستند بار خود را برگشت زده و به صاحب کالا تحویل دهند.

بر اساس اعلام  فرماندار گیلانغرب نیز  صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار متوقف شد و هم‌اکنون فعالیت‌های تجاری در این مرز انجام نمی‌شود.

او گفته است بازارچه مرزی سومار از طرف جمهوری اسلامی ایران باز است و مشکلی ندارد، ولی طرف عراقی از روز گذشته به دلیل مشکلات داخلی خود اقدام به بستن و متوقف کردن فعالیت‌های صادرات کالا در این مرز کرده است.

پیش‌تر بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا اعتراض داشتند که وزارت امورخارجه سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت‌های لازم برای تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی به کشورهای اطراف استفاده نمی‌کند.

گفته می‌شود درحال حاضر  رایزنی‌های لازم از طریق استان و مسئولان ارشد با مقامات عراقی انجام شده تا باز هم شاهد از سرگیری صادرات کالاهای غیرنفتی از این مرز باشیم.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب 67 کیلومتر است. در آن‌سوی مرز و در عراق، نزدیک‌ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است و اکنون عمده کالاها از این معبر به استان‌های شرقی عراق صادر می‌شود.

مرز سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد و نزدیک‌ترین نقطه کشورمان با مرکز عراق و عتبات عالیات محسوب می‌شود.

تا پیش از این روزانه 250 کامیون کالا با 54 نوع کالا از طریق مرز سومار به عراق صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.