| کد خبر: 245159 |

◄ آخرین جزئیات از پروژه های راهسازی ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با برنامه ریزی انجام شده، مسیر دهلران-اندیمشک به بزرگراه تبدیل می شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با برنامه ریزی انجام شده، مسیر دهلران-اندیمشک به بزرگراه تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز، عبدالله بهادری روز یکشنبه در بازدید از محور مهران-دهلران- اندیمشک از پیشرفت مناسب این طرح‌ها خبر داد.

وی در این بازدید گفت: مطالعه و برنامه ریزی برای چهار خطه شدن کل مسیر مهران تا دهلران صورت گرفته و با اولویت بندی و بر حسب اعتبارات در نظر گرفته شده این مسیر در قطعات تعریف شده در نهایت چهار خطه خواهد شد.

وی تصریح کرد: حذف پیچ‌های پر حادثه و تبدیل ۴ کیلومتر محور مذکور در منطقه نصریان با توجه به موقعیت این نقطه از محور از اولویت های راه و شهرسازی استان بود که با اعتباری نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان اخیراً آغاز شد.

بهادری اضافه کرد: این نقطه سخت‌ترین نقطه محور مهران- دهلران به جهت عملیات راه سازی است چرا که حجم سنگین عملیات کوه بری و ترانشه برداری را داشته اما با توجه به توان فنی و ماشین آلات پیمانکار انتظار می‌رود در موعد مقرر شاهد اتمام این قطعه از مسیر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: در صورت تأمین اعتبار قطعات دیگری از محور مهران- دهلران قطعاً برای تبدیل به بزرگراه به پیمان خواهد رفت.

وی در بازدید از محور دهلران- اندیمشک نیز گفت: مسیر دهلران- اندیمشک به طول ۱۲۰ کیلومتر ۹۵ کیلومتر آن در حوزه استان ایلام قرار دارد. در حال حاظر قطعه اول آن به طول ۱۲ کیلومتر در مرحله تکمیل شدن هست و قطعه دوم به طول ۱۸ کیلومتر در حال برآورد مجدد و انجام مناقصه بوده و عملیات اجرایی قطعه سوم به طول ۲۸ کیلومتر آغاز شده و قطع چهارم نیز در مرحله فراخوان مناقصه از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان است

بهادری تصریح کد: در سال جاری برای اجرای قطعات بزرگراه دهلران- هم اکنون ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این مسیر منعقد شده است وبا انعقاد قراداد های جدید به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید.

استاندار ایلام نیز  گفت: هفت کیلومتر از مسیر ایلام - مهران تا اربعین تکمیل می شود.

حسن بهرام نیا نیز در بازدید از زیرساخت‌های مسیر ایلام به مهران و فعالیت‌های راهسازی استان‌های معین در این مسیر که با حضور حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و اعضای ستاد اربعین استان انجام گرفت با اعلام این خبر که چهاربانده کردن هفت کیلومتر از مسیر اربعین ایلام - مهران تا پایان مرداد ماه تکمیل می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون استان‌های معین در مسیر ایلام به مهران در حال فعالیت هستند و فعالیت‌های آنان رضایت بخش است.

وی اضافه کرد: با توجه به فاصله کم زمانی تا اربعین بایست فعالیت‌های دستگاه‌های متولی در ایجاد زیرساخت‌های اربعین تسریع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در مسیر ایلام به مهران برای خدمت دهی به زائران مواکبی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در پایانه مرزی مهران نیز به میزان لازم برای خدمات دهی به زائران مواکب مستقر خواهد شد.

بهرام نیا در حاشیه این بازدید در دیدار با حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خواستار اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی در مسیر ایلام - مهران شد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بار ترافیکی سنگین در محور ایلام به مهران بایست این مهم با جدیت دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.