| کد خبر: 170766 |

یک فعال حمل‌ونقلی خواستار شد:

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت معتقد است آشنا نبودن برخی مسئولان با جزئیات این صنعت باعث شده در برخی موارد طرح‌هایی را به اجرا بگذارند که موجب اضافه شدن مشکلی به مشکلات دیگر فعالان این صنعت شود.

تین‌نیوز | 

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت معتقد است آشنا نبودن برخی مسئولان با جزئیات این صنعت باعث شده در برخی موارد طرح‌هایی را به مرحله اجرا بگذارند که موجب اضافه شدن مشکلی به مشکلات دیگر فعالان این صنعت شود.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف منتظری این مطلب را پس از آن مطرح کرد که یک مقام مسئول در بخش حمل‌ونقل گفت «تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد حمل بار در مسافت‌های بیش از 300 تا 400 کیلومتر از طریق جاده‌ صرفه اقتصادی ندارد و می‌توان با ایجاد مراکز لجستیکی و هاب‌های چندوجهی، بار را از مبادی اولیه به این هاب‌ها منتقل کرد و بین هاب‌های ترکیبی در فواصل طولانی بار را از طریق سیستم ریلی و مجددا از هاب مقصد تا نقطه نهایی توسط سیستم جاده‌ای حمل کرد».

وی با طرح این پرسش در شبکه‌های اجتماعی که این تجربه مربوط به کدام کشورهاست؟ گفت: چرا مسئولان در امور حمل‌ونقل از تجربیات کشورهای صاحب سبک در حمل‌ونقل استفاده نمی‌کنند؟

به گزارش تین‌نیوز، او افزود: اگر حمل بار در مسافت کوتاه برای کامیونداران و به صورت حمل‌ونقل جاده‌ای مقرون به صرفه نبود، کشور ترکیه که در غیاب ایران دارای یک صنعت حمل‌ونقل قوی شده است هرگز بار ترانزیتی به قزاقستان ارسال نمی‌کرد.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت خاطرنشان کرد: نوع کاربری و نوع حمل بار و.... در حمل‌ونقل ریلی بسیار متفاوت با شرایط و توان حمل کالای جاده‌ای است و تقریباً در همه جای دنیا حتی در فواصل طولانی بین ایالتی آمریکا، حمل بار توسط کامیون‌ها انجام می شود .

وی اظهار کرد: آشنا نبودن برخی مسئولان حمل‌ونقل با جزئیات این صنعت و عدم اطلاع کافی ایشان از شرایط رانندگان، نوع فعالیت و صرفه اقتصادی و...باعث شده در برخی موارد یا مطالبی غیرفنی بیان کنند و یا طرح‌های ناکارآمدی را به اجرا بگذارند که موجب ضرر بیشتر رانندگان و اضافه شدن مشکلی به مشکلات دیگرشان شود.
منتظری در پایان از مسئولان درخواست کرد در تصمیمات و نظرات خود از زاویه دید یک راننده به موضوعات نگاه کرده و یا حداقل از نظرات کارشناسی رانندگان حمل جاده‌ای کالا که دارای تجربیات علمی و عملی در زمینه صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای هستند، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی سامغانی 1 0

    سلام فعال حمل ونقلی
    خیلی دلمان میخواهد به سبک انها باشیم
    با کدام زیر ساخت
    داداش من اونها درامد انقدر مقرون به صرفه هست واز طرفی سارنده ناوگان وتکنولوژیش هستند
    که ناوگان ارزان است ودرامدشان بالا
    .و میتوانند با 5سال کارکرد نوسازی کنند

    کدام دو گزینه نوسازی که دو امر واجب وحیاتی این دوقسمت هست رعایت میشود ؟؟
    به خاطر نبود همان دواصل در نوسازی شکست میخوریم هر بار به شکلی

    1 گزینه درامد مثل انها نداریم
    2 قیمت ناوگان تا 4برابر انها داریم بماند
    نرخ استهلاک کمرمان را شکسته برادر

    ختم کلام انجا استهلاک در برابر درامد مفت است
    میتوانی ان دو گزینه را مانند اروپا کنی ؟؟
    تا بعد دنبال سیاستی به مانند انها باشیم
    اکثر سیاستهای اجرایی خاطر نداشتن همین گزینه
    وفق نداشتن ان سیاست با کشور ما و بومی منطقه کشوری ما از لحاظ زیرساخت وعوامل لازمه برای اجرای صحیح است
    پس اجرای ان شکل اروپایی بدون زیر ساخت میشود شکست 100درصدی اکنون
    که مسئولین ماشالله در سفرهایشان به ان طرف یک موردی را می بینند ویا در جایی سرچ میکنند و خوششان می اید
    واز فردا هم به عنوان دستاوردشان اعلام میکنند و اجرا
    و بیا وببین چه بوق وکرنایی میکنند به عنوان دستاوردشان

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین