سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه آهن اردبیل میانه اختصاص یافت
استاندار اردبیل از اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه آهن اردبیل میانه خبر داد.
استاندار اردبیل از اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه آهن اردبیل میانه خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی استاندار اردبیل روز یکشنبه با اشاره به ریل گذاری در مجموع ۱۴۷ کیلومتری پروژه راه آهن اردبیل - میانه از هر ۲ طرف و اجرای گلوگاه های اصلی از جمله نزدیک به ۴۰ کیلومتر پل و تونل و سازه های ملی افزود: مراحل پایانی زیرسازی و پیشرفت قطعات مختلف طرح مطابق زمان بندی و با توجه به اختصاص نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریالدر ماه گذشته، مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت.
عاملی گفت: ریل گذاری پروژه ۱۷۵ کیلومتری راه آهن اردبیل - میانه با انجام ۱۲۱ کیلومتر از طرف اردبیل و ۲۶ کیلومتر از طرف میانه، در مجموع به ۱۴۷ کیلومتر رسیده است.
استاندار اردبیل ادامه داد: طرح راه آهن اردبیل - میانه نزدیک به ۴۰ کیلومتر پل و تونل دارد و در سه سال گذشته گلوگاه های اصلی این طرح از جمله پل های سارای و آرپاچای به عنوان سازه های ملی تکمیل شده و ۴۰ متر باقی مانده از یک تونل در حال اقدام و یک پل در مرحله تیرگذاری بوده و در مراحل پایانی قرار دارد.
عاملی بیان کرد: طبق توافقی که با وزارت راه وشهرسازی انجام شده، اقدامات باقی مانده در پروژه راه آهن اردبیل - میانه باید تا پایان سال جاری جمع بندی شود.
عملیات اجرایی راه آهن اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و هم اکنون در مرحله پایانی قرار دارد .
ساخت راه آهن اردبیل- میانه که جزو سخت ترین طرح های ریلی کشور به شمار می رود، پیش از سال ۹۴ با کندی پیش می رفت، اما با پیگیری مسئولان امر این طرح سرعت گرفت و با وجود تنگناهای اعتباری اقدامات زیرسازی و ریل گذاری آن تسریع شد.
مشخصات این پروژه ریلی که در ۱۲ قطعه در حال اجرا است، شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت است.
همچنین مرتفع ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر، ۲۷ کیلومتر تونل و بازگشایی هفت کیلومتر گالری از دیگر مشخصات فنی این پروژه به شمار می رود که تکمیل و احداث آن را در زمره دشوارترین پروژه های اجرایی کشور قرار داده است.
به گفته مسئولان امر ، در پروژه راه آهن اردبیل- میانه در نهایت ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره ای بزرگ، سه کیلومتر پل آب رو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد، کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد استفاده قرار گرفته است.
بعد ۲۰سال پیشرفت پروژه کمترازمیزان اعلامی ست هنوزیه تونل بازگشایی کامل نشده عرشه یه پل هم مانده
چندایستگاه بین راهی تکمیل نشده. جاده دسترسی به ایستگاه تشکیلاتی اردبیل هم بصورت فرعی ست.
سلام من ازسال ۹۳کارمیکردم میگفتن سال ۹۵ تمام میشه الان هم باز بیا تمام بشه ۵ سال طول میکشه الکی نگید تمام شد الان چند ساله مگید شرکت هست کارش تمام شده اما میگه تمام نشده خودپرست نمیخواد تمام بشه
اصلا دیگه دلم نمیخاد افتتاح بشه یعنی اکثر مردم اردبیل هم نظر هستن و جامعه اینو میگه پروژه ای که زمان ریاست جمهوری اقای هاشمی تصویب شده و تمام رییس جمهور های بعدی وعده تکمیل آن را داده اند ، هم آقای خاتمی هم احمدی نژاد هم روحانی و هم مرحوم رییسی قول افتتاح آن تا پایان دوره خود را داده بودند ، فقط یک دهه میشه که تاریخ افتتاح تعیین میکنن هرسال ، دهه فجر ، هفته دولت پایان تابستان و باز دوباره دهه فجر و غیره
چرا خبرهای کهنه میزارید
با مردم رو راست باشین دقیق بگین کی تمام میشه