| کد خبر: 41799 |

◄راه آهن فریمان - تربت جام - تایباد - دوغارون؛ پروژه‌ای که درصورت غربالگری طرح‌ها حذف می‌شد

تین نیوز | اواخر مرداد ماه امسال خبری در تین نیوز منتشر شد که طی آن مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راه آهن از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی راه آهن فریمان-تربت جام-تایباد-دوغارون  خبر داده و گفته بود " قطعه اول این راه آهن به طول 44 کیلومتر از ایستگاه شهید مطهری فریمان آغاز می شود که عملیات اجرایی آن با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، نمایندگان شهرهای فریمان و تربت جام و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد."
پس از انتشار این خبر تعدادی از کاربران تین نیوز به ارایه نظر در مورد این طرح پرداختند که این نظرات در ادامه آمده است:

1- پروژه راه آهن دوغارون اگر چه با تاخیری 40 ساله لیکن با مزایای فراوانی برای کشور و نظام همراه خواهد بود؛ برخی از اولویت های این طرح شامل موارد زیر است:
1- اتصال دومین گمرک بزرگ کشور که 80 درصد صادرات کشور به افغانستان از طریق آن صورت می پذیرد.
2- بهرمندی معادن فولاد، سیمان و سیلیس از این نعمت
3- اتصال کارخانه های فولاد، سیمان و سیلیس تربت جام به عنوان بزرگترین کارخانه سیلیس در خاورمیانه
4- بهرمندی جمعیت 800 هزار نفری مناطق محروم ، صالح آباد، تایباد، باخرز و فریمان از حمل و نقل ریلی
5- کاهش تلفات جاده ای در حادثه خیز ترین محور ترانزیتی کشور
6- امکان افزایش توریست درمانی در دو قطب درمانی مشهد و تربت جام
7- هزینه بسیار پایین راه اندازی این راه آهن به دلیل فراهم بودن زیر ساخت ها و نبود موانع طبیعی در مقایسه با طرح هایی مثل راه آهن میانه - اردبیل ، قزوین رشت، مشهد ، گرگان و مواردی از این دست. 

2- اين كه ترازيت بين ايران و افغانستان از طريق ريلی جابجا شود خوب است ولي وقتي هنوز مسير نيمه كاره تمام نشده و دوباره يك مسير موازي با آن بسازند چه معنايي دارد؟ مگر بارهاي مرز دوغارون از هرات نمي آيند؟ خوب همان بارها را از هرات سوار قطار كنند و از مسير هرات- خواف كه در دست احداثه وارد كنند پس مسير دوم براي چيست؟ آيا يكي از مسئولين شركت ساخت يا وزارت راه پاسخگو هستند يا فقط به كار خودشان مشغولند و دل نمايندگان را جلب مي كنند؟

3- قربان ترس بروم که باعث شده کلی طرح بدون توجیه بسازیم و طرح های حیاتی و اولویت دار سالها سال مسکوت باشند. کمی جرات هم چیز خوبی است.

4- اين كلنگ زنی يك خيانت است وقتي هنوز خط خواف - هرات به نتيجه نرسيده است.

5- اتصال راه آهن به كشور افغانستان خيلی خوب است و افغانی ها هم استفاده می كنند.

6- هدف اصلی پروژه را ترازنيت ريلی با كشور افغانستان اعلام كرده اند و جای سوال است كه مگر قبلا راه آهن خواف - هرات از ده سال قبل شروع نشد؟ طبق اخبار منتره در جرايد پروژه راه آهن خواف - هرات بيش از 80 درصد پيشرفت نموده است. آيا پروژه جديد جايگزين آن است؟ آيا آن پروژه متوقف و شكست خورده است؟ علت شكست آن پروژه چه بوده است يا آنكه اين پروژه به موازات پروژه راه آهن خواف - هرات اجرا خواهد شد؟ علت انجام دو پروژه موازي در يك منطقه چيست؟

7- مگر وزير نگفته بود كه پروژه های نيمه كاره را تمام می كند و پروژه جديد كلنگ نمی زند؟

8- وزير محترم هنگام ابلاغ حكم مديرعامل و اعضای هيئت مديره شركت خواسته بود كه طرح ها را غربالگری كنند و اگر می كردند حتما اين پروژه حذف می شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رئوف 0 1

    دوستان نگران نباشید این کار جز یک کار تبلیغاتی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات نیست نماینده تربت جام که با کلی شبهه و ابهام به مجلس رفت و خبرش همه جا پخش شد هر دوره یک سال به انتخابات مونده شروع به کارهای تبلیغی میکنه و از ۸ سال پیش که گفته این پروژه آغاز میشه فقط یک کلنگ زدن… به هر حال نگران نباشید تا ۲۰ سال دیگه هم این خط ساخته نمیشه و تبلیغاتیه و قطعا همان خط خواف ساخته خواهد شد

  • سوگند 1 0

    شعورهم چیزخوبیست.راه آهن خواف چه ربطی به تربت جام داره مگرمردم تربت جام دل ندارندکه برای هرسفری بایدبه راه آهن مشهدبروندوعذاب بکشند.

  • سینا 1 0

    معلومه دیگه هرکی به فکرخویشه کوسه بفکرریشه..لطفادرکارهایی که بشماربط نداره دخالت نکنید برین درموردشهرخودتون حرف بزنین.مردم غیورتربت جام ایستگاه راه آهن راازدست نخواهندداد.