| کد خبر: 59015 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ بدهی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیونی ایرلاین ها به فرودگاه یزد / مذاکره برای برقراری پروازهای خارجی

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد از بدهی 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی ایرلاین ها به این فرودگاه خبر داد و گفت: در حال رایزنی و مذاکره با ایرلاین ها برای برقراری پروازهای خارجی در مسیر یزد – ترکیه یا دبی هستیم.

سعداله وطن خواه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه رقم بدهی های ایرلاین ها به فرودگاه یزد به رقم دو میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است، اظهار کرد: بخش زیادی از این بدهی ها به شرکت های هواپیمایی آسمان، جمهوری اسلامی ایران، و نفت اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ماه صورتحساب بدهی ها برای ایرلاین ها ارسال می شود گفت: در فرودگاه بین المللی یزد هر سه ماه یکبار کمیته وصول مطالبات تشکیل و پس از آن ایرلاین ها بخشی از بدهی های خود را پرداخت می کنند اما به خاطر محدودیت های مالی قادر به پرداخت کامل بدهی ها نیستند و درخواست مهلت می کنند.

وطن خواه با تاکید بر اینکه خدمات ایرلاین ها مستقیم با مردم در ارتباط است، لذا نمی توانیم برای دریافت مطالبات، فشار مضاعف وارد کنیم، گفت: علاوه بر مشکلات مالی فرودگاه، خدمات و هزینه های تکلیفی بر عهده داریم که از رديف بودجه‌ خاصی برخوردار نيست.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد، بخشی از خدمات تکلیفی را هزینه هایی دانست که برای پروازهای تاخیری یا ابطالی صورت می گیرد و افزود: در صورتی که پروازها به موقع انجام شود در هزینه های استهلاک، تجهیزات فرودگاهی و ابنیه صرفه جویی می شود.

وی در خصوص احتمال افزايش خطوط پروازی از فرودگاه بین المللی يزد گفت: در حال رایزنی برای ایجاد مسیرهای هوایی یزد- شیراز و یزد- زاهدان هستیم، ضمن اینکه جلسات مختلفی با استانداری یزد برای برقراری پروازهای خارجی (به غیر از پروازهای زیارتی) داشتیم و در حال رایزنی و مذاکره با ایرلاین ها برای برقراری پروازهای خارجی در مسیر یزد – ترکیه یا دبی هستیم.

وطن خواه با ابراز امیدواری نسبت به افزایش پروازها در مسیرهای موجود و مسیرهای تعریف شده جدید افزود: با توجه به بین المللی بودن فرودگاه، این ظرفیت وجود دارد که پروازهای خارجی توسعه یابد ضمن اینکه کم و بیش تقاضای سفر به خارج از کشور از سوی مسافران هم مطرح است.

یادآور می شود فرودگاه بین المللی یزد مقصد و مبدأ شهرهای تهران، مشهد، کیش و بندرعباس در پروازهای داخلی و شهرهای دمشق، جده و مدینه در پروازهای بین المللی است که جابجایی مسافر در این مسیرها توسط حدود 10 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی صورت می گیرد. در حال حاضر به طور متوسط روزانه 10 پرواز مسافری (نشست و برخاست) انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.