بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

عنوان ایمن ترین شبکه جاده ای کشور به یزد اختصاص یافت

کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده ای استان یزد در سال ۱۴۰۲

عنوان ایمن ترین شبکه جاده ای کشور به یزد اختصاص یافت
تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده ای استان یزد در سال ۱۴۰۲ خبر داد که برای دومین سال متوالی نام این استان را در جایگاه نخست کشوری به لحاظ ارتقاء ایمنی و کاهش تلفات قرار داد.

 

محمد رستگاری از کاهش نرخ تلفات جاده ای استان یزد به میزان ۱۸ درصد طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این آمار استان یزد برای دومین سال متوالی در جایگاه نخست برترین های کشوری به لحاظ کاهش نرخ تلفات جاده ای قرار گرفت.

رستگاری افزود: کلیه عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر استان یزد در تمامی ایام سال به ویژه ایام پیک سفرها، شبانه روز تلاش می کنند تا شاهد کمترین حوادث جاده ای بوده و بتوانیم با ایمن سازی محورها، جان افراد بیشتری را از خطر مرگ، نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آشکارسازی نقاط پرحادثه، مرمت رویه راه ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، خط کشی راه ها، ایمن سازی نقاط و تقاطع های حادثه آفرین از اقدامات مؤثری است که مجموعه راهداری به منظور کاهش حوادث جاده ای تا قبل از آغاز سفرها در ایام مختلف سال، مبادرت به انجام آن می کند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، استان یزد در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ایمن ترین شبکه جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

رستگاری در پایان مهم ترین دلایل ثبت این آمار را افزایش کمّی و هوشمندانه گشت های پلیس راه، اجرای عملیات اصلاح شیب های شیروانی به طول ۲۷۳ کیلومتر، رفع نقاط حادثه خیز به تعداد ۲۰ مورد، تقویت علائم افقی و عمودی (شش هزار و ۸۳۹ متر خط کشی، اجرای شیار لرزاننده به طول ۴۳۳ کیلومتر، نصب چشم گربه ای به طول ۱۳۲ کیلومتر، مرمت و نصب حفاظ به طول ۱۹ کیلومتر، تهیه و نصب هزار و ۹۲۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی و ۲۷ هزار و ۶۶۰ عدد تابلوهای مسیرنما، جناغی، اخطاری، انتظامی و ...) عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.