| کد خبر: 270547 |

ثبت آمار کاهشی تلفات جاده‌ ای یزد در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از سیر نزولی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای برای دومین سال متوالی در این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از سیر نزولی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای برای دومین سال متوالی در این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، آیین تجلیل از اعضای شورای ستاد راهبردی کاهش تصادفات استان در نوروز ۱۴۰۳ با حضور مهران فاطمی استاندار یزد برگزار شد.

محمد رستگاری طی این آیین ضمن تجلیل از تلاش های کلیه ارگان های خدمات رسان، امدادرسان، دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، پلیس راه و مجموعه راهداری، اظهار کرد: با تلاش های انجام شده توسط همه فعالان در حوزه کاهش تصادفات، امسال شاهد کاهش ۵درصدی متوسط سرعت تردد در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، با بیان اینکه در سال گذشته متوسط سرعت ۸۱ کیلومتر و در سال جاری ۷۵ کیلومتر ثبت شده است، افزود: سرعت یکی از عوامل بسیار مهم در حوزه کاهش تصادفات به ویژه در استان یزد است که فوتی، جرحی و یا خسارتی بودن یک تصادف بستگی به این عامل دارد.

رستگاری خاطرنشان کرد: این کاهش سرعت و در نتیجه ثبت سیر نزولی آمار تصادفات و تلفات در استان یزد، مرهون تلاش های همه اعضای شورای ستاد راهبردی کاهش تصادفات است که آمار فوتی های نوروزی را از ۱۳ نفر در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ نفر در سال جدید کاهش داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان ترددها در کل کشور منفی اما در استان یزد مثبت بوده و یزد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری از سوی هم وطنان انتخاب شده است، امید داریم این روند کاهش تصادفات همچنان ادامه داشته باشد تا روزی که با تلاش همه خدمتگزاران به این مردم، آمار فوت در شبکه های جاده ای به صفر برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.