| کد خبر: 267724 |

اجرای روش نوین ایمن‌ سازی پل و آبروها برای اولین بار در ایران توسط یزدی‌ ها

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد گفت: جدیدترین روش اجرای ایمن سازی پل و آبروها در ایران، توسط اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، در محور کنارگذر یزد اجرایی شد.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد گفت: جدیدترین روش اجرای ایمن سازی پل و آبروها در ایران، توسط اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، در محور کنارگذر یزد اجرایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مصطفی عزیزی، رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد اظهار کرد: پل ها و آبروها از جمله تأسیسات راه هستند که بسیاری از تصادفات جرحی و فوتی در این نقاط و به سبب سقوط خودروها در آن رخ می دهد. در راستای ایمن سازی مناطق فوق از روش هایی همچون جابجایی آبرو در محل های حادثه خیز، کاهش شدت ضربه با استفاده از مصالح مناسب، تعریض پل و ایجاد محافظ با استفاده از گاردریل و هندریل استفاده می شود.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل افزایش موارد سرقت تجهیزات ایمنی راه، ایمن سازی پل ها با چالش جدی مواجه شده است. لذا اداره ایمنی راه در اقدامی ابتکاری و نوآورانه به منظور رفع این چالش، برای اولین بار در کشور، طرح نوین ایمن سازی پل ها را اجرا کرد.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد گفت: در این طرح با حذف قرنیز پل ها و آبروها، مجموعه ای از تیرهای بتنی به دال متصل شده تا در صورت خارج شدن خودروها از مسیر، امکان هدایت آن ها به صورت ایمن به پایین شیب شیروانی وجود داشته باشد.

اجرای طرح مستلزم اصلاح شیب های شیروانی است تا عبور خودروها به سادگی و با امنیت بالا صورت گیرد که با توجه به اصلاح شیب انجام شده در محور کنارگذر یزد و عدم وجود قرنیز در برخی از آبروها، این محور به عنوان پایلوت برای اجرا در نظر گرفته شد.

عزیزی تصریح کرد: طرح نامبرده شامل مجموعه ای از تیرها است که به صورت عمود بر محور راه اجرا می شوند و فاصله این تیرها بر اساس خودروی طرح سواری پراید و با بررسی هیدرولوژی منطقه به گونه ای انتخاب شده است که هم عبور سیلاب به خوبی انجام شود و هم خودرو آسیب جدی نبیند و چرخ آن بین تیرها گرفتار نشود.

رئیس اداره ایمنی راه در رابطه با مزایای اجرای طرح نوین ایمن سازی پل ها و آبروها، تصریح کرد: این طرح در مقایسه با نصب گاردریل و هندریل، امکان سرقت تجهیزات را از بین برده، ایمنی بالاتری به کاربران ارائه کرده، با توجه به حذف حفاظ فلزی در کنار راه، احساس آرامش بیشتری به رانندگان القا می کند.

وی مزیت اصلی روش ارائه شده نسبت به نمونه های خارجی را، علاوه بر عدم امکان سرقت، توانایی تحمل بار خودروهای سنگین عنوان کرد و گفت: در صورت خارج شدن خودروهای سواری و کامیون از محور، این سیستم توانایی هدایت ایمن آن ها را به انتهای شیب شیروانی دارد.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم جدید ایمن سازی پل ها و آبروها، در این تیپ از آبرو دارای مزیت اقتصادی نیز خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.