| کد خبر: 264066 |

حجم پروژه های راهداری یزد 5 برابر شد

حجم پروژه ها در حوزه راهداری استان یزد طی دو سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد گفت: حجم پروژه ها در حوزه راهداری استان یزد طی دو سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رستگاری در برنامه تلویزیونی گفتمان شبکه یزد اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرارگیری آن در شاهراه شمال و جنوب و شرق و غرب کشور، باید سطح خدمات رسانی مطلوبی را در اختیار کاربران راه قرار دهیم تا بتوانیم مرکزیت شبکه حمل ونقلی کشور را در استان یزد حفظ کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد افزود: با توجه به محدودیت منابع و گستردگی شبکه راه ها باید بتوانیم با مدیریت بهینه ، سطح سرویس و رویه آسفالت مطلوبی را برای کاربران ایجاد کنیم. در همین راستا در بخش ابنیه فنی و بحث رویه راه ها در سال گذشته از بُعد فیزیکی و کمی، ۴۷ هزار تن آسفالت، معادل ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در شبکه جاده ای انجام شد.

رستگاری اذعان کرد: در سال ۱۴۰۱ با استفاده از حدود ۷۳ هزار تن آسفالت، ۷۸ کیلومتر نگهداری راه صورت گرفت. در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز با بهره گیری از حدود ۶۱ هزار تن آسفالت، قریب به ۶۵ کیلومتر روکش و ۸۰۰ کیلومتر نگهداری شبکه انجام شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس در حوزه راه ها و در مقایسه با استان های هم جوار شرایط نسبی قابل قبولی را در استان یزد شاهد بودیم.

این مقام مسئول در رابطه با قراردادهای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، گفت: مجموع قراردادهای حوزه راهداری در استان در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب به میزان ۲۰۶ و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمد رستگاری با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ قراردادها به ۱۰۵۰ میلیارد تومان رسیده است، اضافه کرد: عملکرد حوزه راهداری استان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲.۵ برابری داشته و نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد بیش از ۱۰ برابری را داشتیم که نشان دهنده رشد بالای حجم پروژه های حوزه راهداری استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.