| کد خبر: 242213 |

◄ اختلاف راهداری و شهرداری بر سر دروازه ورودی استان یزد

تقاطع غیرهمسطح ورودی شهرستان مهریز که «میدان ولایت» نامگذاری شده، پس از گذشت سالها از زمان بهره‌برداری آن، به حال خود رها شده و با وجود تردد روزانه هزاران دستگاه خودرو اعم از سبک و سنگین یا باری و مسافری از این مسیر ترانزیتی حمل کالا و این تقاطع که به نوعی دروازه ورودی به استان یزد از جنوب کشور تلقی می‌شود، فاقد هرگونه ساماندهی و بازپیرایی است.

تین نیوز

مسئولان مهریز مدعی هستند که این تقاطع در حوزه استحفاظی شهرداری نیست و وظیفه‌ای جهت زیباسازی این تقاطع که ورودی این شهر نیز واقع شده است، ندارند و اصولاً اعتبارات این شهر کفاف ساماندهی چنین تقاطعی را نیز ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، موضوع را از طریق «محمد جواد ابوالحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار پیگیری کردیم که در تماس تلفنی اظهار کرد: ساماندهی این میدان از شرح وظایف این معاونت خارج و جزو وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

در همین راستا به سراغ مدیران این مجموعه رفتیم، اما «محمد رستگاری» مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد نیز می‌گوید: تقاطع توسط راه و شهرسازی ساخته شده و ردیفی برای زیباسازی میدان و تقاطع نداریم چرا که این نوع عملیات‌ها کلا مرتبط با حوزه شهرداری هست.

وی اضافه می‌کند: البته در یک مقطع زمانی قرار بود شهرداری مهریز برای زیباسازی و المان سازی در میدان طرحی ارائه و اجرا کند ولی اینچنین نشد.

رستگاری با بیان این که وظیفه راهداری مرتبط با جاده، تقاطع‌ها و مباحث ترافیکی است، عنوان می‌کند: به طور کلی سازمان راهداری هیچ ردیف و ابلاغ و دستورالعملی برای باغبانی و درختکاری و چمن کاری و زیباسازی ندارد ولی در عین حال اخیراً مذاکراتی را در قالب اهتمام به موضوع زیباسازی و سرمایه گذاری در ساختار سازمان را دنبال کرده‌ایم که امیدواریم تا یک ماه آینده، تعیین تکلیف شود ولی همانطور که قبلا هم گفته شد سازمان راهداری به صورت ملی در این موضوعات نه وظیفه و تکلیف و نه ساختاری در اختیار ندارد.

این مسئول بر لزوم پیگیری این موضوع با محوریت فرمانداری مهریز تاکید و بیان می‌کند: راهداری استان نیز پیشنهاداتی در این مورد دارد که تلاش داریم تا یک ماه آینده جمع‌بندی موارد را به فرمانداری ارائه کنیم و معتقدم می‌توان با طراحی ساز و کاری این موضوع را به صورت بین بخشی می‌توان مرتفع ساخت.

حال باید منتظر تصمیم مدیران استان و شهرستان باشیم تا ببینیم پس از چندین سال برای وضعیت نابه سامان این میدان که در شان و شایستگی استان گردشگرپذیر یزد نیست، چه تدبیری میاندیشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.