| کد خبر: 223917 |

◄ شهردار از ایجاد مجموعه گردشگری «بام میبد» خبر داد

یزد- شهردار میبد گفت: ایجاد طرح‌های خاص و جدید در میبد حق شهروندان است. میبد در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی همچنان با عزمی راسخ گام برمی‌دارد.

تین نیوز

یزد- شهردار میبد  گفت: ایجاد طرح‌های خاص و جدید در میبد حق شهروندان است. میبد در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی همچنان با عزمی راسخ گام برمی‌دارد.

علیرضا نقوی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از برخی از پروژه های شهرداری میبد دامه داد: ایجاد مجموعه فرهنگی و گردشگری در بلندترین منطقه شهر میبد با عنوان «بام میبد»، یکی از ابتکارات شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد است که ضمن ایجاد یک تفرجگاه برای شهروندان می‌تواند به عنوان یک مجموعه‌ی ارزشمند، نیازهای شهری را برطرف کند.

وی افزود: این طرح در چهار فاز اجرا می شود که فاز اول آن شامل بازآفرینی پارک غدیر است و تا فروردین ماه 1400 آماده بهره‌برداری می شود.

نقوی بیان کرد: مجموعه پردیس فرهنگ و هنر شامل باغ هنر زیلو، باغ هنر سفال و گذر تاریخ و تمدن میبد هم در فضایی به وسعت 150 هکتار در بام میبد تا نیمه اول سال 1400 به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این مجموعه به لحاظ واقع شدن در مجاورت کنارگذر غربی نائین- یزد اظهار کرد: با از بین رفتن ویروس کرونا این طرح پذیرای هزاران مسافر، گردشگر و شهروندان میبدی است.

وی ادامه داد: پردیس خورگشت، پردیس تفریح و سلامت و باغ سلامت بانوان، از دیگر طرح‌های این مجموعه است که بعد از بهره‌برداری قابل استفاده برای شهروندان است.

شهردار میبد اضافه کرد: این طرح قرار است با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال اجرا شود که از محل طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرداری میبد و با کمک بخش خصوصی به صورت قرارداد اجرایی تامین اعتبار می شود.

وی از دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرداری میبد را ارگ شهرداری (ساختمان شهرداری) برشمرد و گفت: طراحی این ارگ متناسب با اقلیم، جغرافیا و تاریخ شهر میبد است. توجه به فضاهای کاربری برای کارشناسان و ارباب رجوع در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار شهرجهانی زیلو عنوان کرد: طراحی و اجرای ارگ میبد با استفاده از فناوری روز دنیا و با الهام از معماری اصیل باغ‌های ایرانی انجام شده به گونه‌ای که شهروندان خارج از وقت اداری می‌توانند از فضای سبز داخل محوطه استفاده کنند.

وی در خصوص فضاها و مساحت ارگ شهرداری نیز افزود: در طراحی ارگ، بخش‌های مختلف و امکانات خوبی برای حداقل 30 سال آینده میبد که افزایش جمعیت و ارتقای درجه شهرداری میبد را داریم دیده شده تا در آینده این ساختمان جوابگوی نیازهای شهر باشد.

نقوی بیان کرد: ارگ شهرداری میبد در چهار طبقه و با پیش‌بینی 35 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی شهرستان، در زمینی به مساحت هفت هزار و 300 مترمربع ایجاد و تا شهریور 1401 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی علت ایجاد راسته بازار در مجموعه تاریخی میبد را یادآور شد و گفت: ساکنین شهر قدیم میبد اغلب به زراعت، باغ داری، سفالگری، سرامیک ‌سازی و زیلوبافی اشتغال و داد و ستد در بازار شهر در محور جنوب به شمال جریان داشته و به دلیل قرار داشتن در محل تقاطع راه‌های بازرگانی قدیم، از رونق فراوانی برخوردار بوده است.

شهردار میبد افزود: راسته‌ بازار شارستان از دروازه جنوبی آغاز و از محله‌ی بالا به مرکز شهر، محله پایین و تا پیرامون مسجد جامع میبد ادامه داشته است و علاوه بر جنب‌ و جوش تجاری، پر رفت‌ و آمدترین گذر ارتباطی درون‌شهری نیز محسوب می‌شد.

نقوی با اشاره به این که وجود بازار تاریخی به رونق گردشگری کمک می‌کند، افزود: این بازار حد فاصل نارین قلعه و مجموعه کاروانسرای شاه عباسی با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و شهرداری میبد در حال احیا و مرمت است.

وی در ادامه عنوان کرد: همزمان با احیای این بازار، معابر و کوچه‌های اطراف آن هم به رونق خواهد افتاد و زمانی که یک گردشگر وارد شهر میبد می‌شود و از راسته بازار بازدید می‌کند، می‌تواند از استراحتگاه، مسجد برای عبادت، خرید سوغات، بازدید از هنر و صنایع دستی در یک مجموعه کامل بهره ببرد.

گفتنی است نقوی به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر میبد و خبرنگاران از پروژه تفریحی گردشگری بام میبد، پروژه مرمت واحیای راسته بازار و روند اجرای ارگ شهرداری میبد بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.