| کد خبر: 214548 |

پیشنهاد نظام مهندسی ساختمان یزد برای افزایش ساخت و سازهای اصولی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیشنهاد کرد تخلفات در حوزه ساخت و ساز قبل از معرفی به کمیسیون ماده 100 در یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی و شهرداری مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت رعایت ملاحظات فنی و شهرسازی بتواند به صورت اصولی تکمیل شود.

تین نیوز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیشنهاد کرد تخلفات در حوزه ساخت و ساز قبل از معرفی به کمیسیون ماده 100 در یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی و شهرداری مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت رعایت ملاحظات فنی و شهرسازی بتواند به صورت اصولی تکمیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی سالاری در دیدار با شهردار یزد وجود سیستم دو نقشه‌ای را آفتی در ساخت و سازها دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری‌های گذشته، دبیرخانه‌ای ایجاد شد تا از طریق تحقیقات میدانی و بررسی‌های لازم بتوان نقشه‌هایی ارائه کرد که ضمن هماهنگی با ضوابط و موقعیت مکانی ساختمان، با خواسته مالک نیز مطابقت داشته باشد.

وی افزود: باید برای حفظ این دستاورد تلاش کرد که در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری شهرداری هستیم.

سالاری همچنین به منظور افزایش ساخت و سازهای مجاز و اصولی، پیشنهاد کرد تا تخلفات پیش از معرفی به کمیسیون ماده 100 در یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی و شهرداری مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

این مسئول در این رابطه ادامه داد: بر همین اساس نیز اگر مورد تخلف رعایت ملاحظات فنی، شهرسازی و بهداشتی را کرده باشد می‌تواند در نیمه راه تأییدیه نظام مهندسی را دریافت و برای اخذ پروانه از شهرداری اقدام کند.

«جمال الدین عزیزی» شهردار یزد نیز در این دیدار ضمن استقبال از مباحث مطرح شده، به چالش‌های اجرایی آن اشاره کرد و افزود: لازم است این مسائل از قالب جلسات مدیریتی خارج شود و تیمی متشکل از کارشناسان هر دو سازمان برای بررسی چالش‌های اجرایی و عملیاتی آن ایجاد شود.

وی با بیان این که ساماندهی ساخت و سازها در اولویت شهرداری است، پیشنهاد کرد تیمی برای بازدید از استان‌های مشابه تشکیل و نحوه برخورد با مسائل اینچنینی را رصد کنند تا در صورت امکان در یزد نیز اجرایی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، عزیزی در پایان نیز وجود این دغدغه‌ها را بسیار ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد با همکاری این دو نهاد بتوان گامی مؤثر در زمینه ارتقاء کیفیت ساخت‌ و سازها برداشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.