| کد خبر: 209162 |

تردد وسایل نقلیه با پلاک سایر استان‌ها در یزد ممنوع است

رییس پلیس راه یزد گفت: تردد هرگونه وسایل نقلیه با پلاک سایر استان‌ها به ۱۰ شهرستان‌ استان ممنوع است و بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با رانندگان متخلف طبق مقررات برخورد می‌شود.

تین نیوز

 رییس پلیس راه یزد گفت: تردد هرگونه وسایل نقلیه با پلاک سایر استان‌ها به ۱۰ شهرستان‌ استان ممنوع است و بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با رانندگان متخلف طبق مقررات برخورد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ سید علی آسیایی افزود: طرح ممنوعیت تا اطلاع ثانونی به قوت خود باقی است و در صورت مشاهده خودرو نسبت به توقیف آن برای یک ماه و جریمه پنج میلیون ریالی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی مردم اقدام به سفرهای غیرضروری می‌کنند ادامه داد: برای پیشگیری از کرونا و حفظ سلامتی به همکاری مردم با پلیس نیاز است .

ریییس پلیس راه استان یزد تصریح کرد:  اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد خودروها در مبادی ورودی  و خروجی استان با همکاری نیروهای بسیج ، شبکه بهداشت و درمان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه دارد.

آسیایی اظهار کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ، توجه به توصیه مسولان و همکای با مسوولان به نفع همه است و باید همگان به قانون احترام بگذارند.

تاکنون ۹۵۰ دستگاه خودرو متخلف در استان یزد پنج میلیون ریال جریمه شد.

۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در شهرستان یزد تردد دارد که از این تعداد شماره ۲۰ درصد مربوط به سایر استان هاست.

همچنین روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو از جاده‌های یزد از شرق به غرب و شمال به جنوب و بالعکس تردد می‌کنند.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی  هزار و ۸۳۷  بیمار جدید در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تا کنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ بیمار،از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۸۷ نفر هم در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد از مردم خواست که از تردد و سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری پرهیز کنند و صنوف هم باید  برای بازگشت به چرخه اقتصادی در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.