| کد خبر: 208910 |

تصادف رانندگی در جاده‌های یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان یزد گفت: تصادف جاده‌ای و درون شهری از ابتدای سال‌ ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان یزد گفت: تصادف جاده‌ای و درون شهری از ابتدای سال‌ ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر احمد دهقان افزود: در این مدت ۳۶۳ مورد ماموریت با حضور امداگران سازمان انجام شد در حالی که سال گذشته این تعداد ۸۰۹ مورد بود.

وی اظهار کرد : در این مدت ۴۰۲ نفر زخمی های حوادث ترافیکی برای مداوای پزشکی منتقل شدند در حالیکه سال گذشته این تعداد یک هزار و ۱۸ مورد بود.

این مسوول همچنین از کاهش سه دقیقه‌ای حضور نیروهای این سازمان بر بالین بیماران خبر داد که علت آن را رعایت مردم در تماس با تلفن ۱۱۵ و خلوتی خیابان‌ها در این ایام ذکر کرد.

دهقان یادآور شد: میانگین زمان حضور بر بالین بیمار از ۱۱ دقیقه به هشت دقیقه در استان رسید.

همچنین رییس پلیس راه یزد به ایرنا گفته بود:  از اول فروردین ماه جاری با رعایت مقررات از سوی رانندگان ، تصادف خودروها در جاده‌های برون شهری و اصلی استان ۸۰ درصد کاهش یافت.

سرهنگ سیدعلی آسیایی ۱۴ فروردین ماه جاری افزود: برای ادامه این روند و جلوگیری از تصادف باید رانندگان از سبقت و سرعت غیرمجاز در استان پرهیز کنند.

وی همچنین از کاهش ۷۵ درصد تردد خودروها در این مدت در حوزه استحفاظی پلیس راه استان خبر داد که برای پیشگیری از بیماری کرونا باید این همکاری ادامه داشته باشد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و بیش از این تعداد موتورسیکلت در جاده های استان یزد که در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، تردد می کند.

یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، شریانی و ملی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.