| کد خبر: 198782 |

تعطیلی دفاتر شهرستان‌ها دلیل شلوغی مرکز تعویض پلاک یزد است

حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان یزد تردد می‌کنند.

تین نیوز

شلوغی تنها مرکز تعویض پلاک خودرو در یزد، موجب ناخرسندی برخی از مراجعه‌کنندگان شده و این امر در شبکه‌های اجتماعی استان هم باتازب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، برخی از مراجعه کنندگان مدعی هستند که گاها چند روز به مرکز تعویض پلاک یزد مراجعه کرده‌اند اما هنوز موفق به پایان کار خود نشده‌اند؛ آنها شلوغی غرفه‌ها، جدا نبودن صف‌های مردان و زنان، کمبود نیرو، پاسخگو نبودن متصدیان این مرکز و برخی مشکلات دیگر را علت نارضایتی خود از مرکز تعویض پلاک یزد اعلام می‌کنند.

سرپرست پلیس راهور استان یزد علت شلوغی تنها مرکز فعلی تعویض پلاک یزد را تعطیلی برخی دفاتر خدمات خودرو در شهرستان‌های این استان اعلام کرد که منجر به حضور متقاضیان در مرکز استان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا زارع افزود: دفاتر خدمات خودرو در شهرستان‌های بافق، تفت و اشکذر به علت صرفه نداشتن اقتصادی، تعطیل شده و چون شهروندان بهابادی هم به بافق مراجعه می‌کردند اکنون عملا متقاضیان چهار شهرستان استان به مرکز این استان مراجعه می‌کنند.

وی علت دیگر شلوغی تنها مرکز تعویض پلاک خودرو یزد را عدم آگاهی مراجعه کنندگان نسبت به کامل بودن مدارک لازم دانست و اظهار داشــت: گاها مراجعه کنندگان با مدارک ناقص مراجعه می‌کنند که همین امر موجب معطلی آنها و در نهایت رفت و برگشت این افراد و معطلی آنها در مرکز تعویض خودرو می‌شود.

به گفته وی حتی برخی مسائل جزئی هم موجب معطلی مراجعه کنندگان میشود که به عنوان مثال تمیز نبودن موتور خودرو که منجر به ناخوانا بودن شماره آن میشود و آنها مجبورند دوباره بازگردند و موتور خودرو خود را شستشو دهند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: اگر مراجعه کنندگان تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشند، حداکثر مدت زمانی که برای دریافت خدمات در مرکز تعویض پلاک یزد متحمل میشوند فقط یک ساعت است.

وی راه اندازی یک مرکز پلاک دیگر در شهر یزد را مستلزم صرف هزینه کلان توسط بخش خصوصی اعلام کرد و با بیان اینکه این امر بر عهده راهور نیست گفت: باید یک سرمایه‌دار برای این منظور اقدام کند که به حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

سرهنگ زارع جدا کردن بانوان و آقایان در مرکز تعویض پلاک که مورد سوال برخی از مراجعه کنندگان هم بود را غیر ممکن دانست و افزود: اگر طرف های معامله یک خودرو یک زن و یک مرد باشند نمی‌توان آن را از هم جدا کرد بلکه آنها برای انجام امور باید بطور همزمان و با یکدیگر حضور داشته باشند.

سرپرست پلیس راهور یزد، مدارک مورد نیاز برای ارائه خدمات در مرکز تعویض پلاک خودرو را کارت ملی، شناسنامه، کارت خودرو ، برگ سبز، سند خودرو، بیمه خودرو و معاینه فنی اعلام کرد.

به گفته وی برای احراز محل سکونت برای کسانی که کد ملی یزد دارند و منزل به نام آنهاست صرفا ارائه قبض آب یا برق یا گاز ضروری است و برای شهرستانی ها و سایر استانها هم برای احراز هویت، محل سکونت با کد رهگیری، قبض برق یا آب یا گاز، دفترچه تامین اجتماعی و برای کارمندان دولت نامه اشتغال به کار و کسانی که فرزند محصل دارند نامه اشتغال به تحصیل ضروری است.

حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان یزد تردد می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.