| کد خبر: 169000 |

◄ تا پایان سال اتصال ریلی یزد و اقلید برقرار می‌شود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت 85 درصدی زیرسازی پروژه یزد-اقلید و آماده بودن مقداری از ریل آن خبر داد.

تین نیوز

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت  85 درصدی زیرسازی  پروژه یزد-اقلید و آماده بودن مقداری از ریل آن خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، حسین افضلی گفت: اگر اتصال ریلی یزد به اقلید سریع‌تر میسر شود این راه‌آهن به کریدور شمالی – جنوبی پیوسته و بازگشت  سرمایه نیز خیلی سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم اقلید به  نیاز به 250 میلیارد تومانی این پروژه اشاره کرد و گفت: بر اساس وعده مسئولان امید است که این پروژه تا آخر امسال به اتمام برسد.

افضلی گفت:  25 تا 30 میلیارد در بودجه امسال دیده‌شده و در جلسه استاندار با وزیر نیز قول 20 میلیارد دیگر داده‌شده اما با این شیوه امکان اتمام پروژه نیست باید شرایطی فراهم شود تا بودجه سریع‌تر به پروژه تغذیه شود.

او از برگزاری جلسه با معاون راه‌آهن و دیگر مسئولان برای تامین مازاد بر سقف اعتباری که در بودجه 97 دیده‌شده است خبر داد: این پروژه حدود 22 هزار تن ریل می‌خواهد و وزیر راه قول داده است که نیاز ریلی این پروژه را از طریق راه‌آهن کشوری تامین کند.

نماینده مردم اقلید گفت:  بااتصال یزد به اقلید و ادامه آن از اقلید به یاسوج و از آن‌طرف به دیگر استان‌ها و با توجه به مسیر شیراز - بوشهر، اقلید چهارراه ریلی کشور می‌شود که می‌تواند سهم قابل‌توجهی در رونق اقتصادی استان فارس داشته باشد.

افضلی شرایط آب و هوایی را  بهترین توجیه برای تشکیل  بارانداز کشوری در اقلید برشمرد و گفت:  هم هزینه نگهداری کالاها کمتر است و هم به دلیل اقلیم مناسب امکان خراب شدن کالاها بسیار ضعیف است.

راه‌آهن یزد – اقلید بناست از شهرهای یزد، مهریز، ابرکوه و اقلید عبور کند برای قطارهای مسافرتی فضایی با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری سرعت 120 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.