| کد خبر: 253798 |

گردشگری دریایی؛ فرصتی برای مسافران نوروزی گیلان

همه قایق داران در حوضچه و تالاب انزلی که خدمات گردشگری و تفریحی ارائه می‌دهند ملزم به رعایت قوانین و حفظ سلامت مسافران هستند.

تین نیوز

علی خدمتگزار، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه طرح نوروزی دریایی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: همه قایق داران در حوضچه و تالاب انزلی که خدمات گردشگری و تفریحی ارائه می‌دهند ملزم به رعایت قوانین و حفظ سلامت مسافران هستند.

وی تصریح کرد: در راستای دستورالعمل ابلاغی ستاد تسهیل سفرهای دریایی و اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان با مشارکت همه دستگاه های مسئول، ممیزی فنی و ایمنی مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی ، تعیین مسیر های آبی مجاز گردشگری و نصب تابلوهای هشداردهنده در آبراه های استان انجام شده تا مسافران و گردشگران با آرامش خاطر بیشتری بتوانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: برگزاری دوره های آموزشی و تهیه تجهیزات ایمنی برای همیاران ناجی استان، تهیه و توزیع بروشورهای "راهنمای گردش دریایی ایمن"، تهیه و نصب بنر های اطلاع رسانی پل ارتباطی شماره امداد دریایی ۱۵۵۰ و توصیه های ایمنی مقتضی در سطح استان با جدیت انجام شد تا با ایمنی هرچه بیشتر به استقبال نوروز ۱۴۰۲ برویم.

خدمتگزار از آمادگی کامل و ۲۴ ساعته مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت دریافت پیام های اضطرار دریایی از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ با قابلیت برقراری تماس از طریق تلفن ثابت و همه اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و گفت: امیدواریم که نوروز ۱۴۰۲ بدون وقوع هیچگونه سانحه دریایی برای هموطنان بوده و خاطرات خوشی را برای گردشگران دریایی از سفر به سواحل استان گیلان به همراه داشته باشد.

پل غازیان

پل غازیان؛ اولین پل متحرک کشور

حسینیان، فرمانده یکی از کشتی های تفریحی در انزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیر در حوضچه آرامش و تالاب انزلی، عبور از کنار سیلوهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و امکان دیدن فرایند تخلیه و بارگیری کشتی ها برای گردشگران وجود داشته و موجب می شود تا تصاویری خاص و کمیابی را در ذهن آدمی نقش ببندد.

وی با بیان اینکه راهنمای گردشگری که داخل کشتی مستقر است در خصوص اقلیم انزلی و منطقه توضیحاتی ارائه می دهد گفت: در مسیر نیز گردشگران پل غازیان، اولین پل متحرک کشور را می توانند مشاهده کنند و پس از طی مسیر در حاشیه دریا مجددا به ایستگاه کناره باز می‌گردند.

به گزارش ایسنا، پل غازیان روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران - رشت قرار دارد و در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسیده و در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، جزو پل‌های تاریخی ایران به ثبت رسیده‌ و پیش از آن رفت و آمد از انزلی به غازیان با قایق صورت می‌گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.