جاده اینچه برون به ترکمنستان مناسب ترانزیت نیست
دبیر مجمع نمایندگان گلستان با بیان این که جاده اینچه برون به ترکمنستان مناسب ترانزیت نیست، گفت: تا جاده های طرفین آسفالت نشود مراودات زمینی میان ایران و ترکمنستان دچار مشکل است.
دبیر مجمع نمایندگان گلستان با بیان این که جاده اینچه برون به ترکمنستان مناسب ترانزیت نیست، گفت: تا جاده های طرفین آسفالت نشود مراودات زمینی میان ایران و ترکمنستان دچار مشکل است.
به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، جلال ایری، در دیدار با هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: تغییراتی که در مدیریت اتاق ایران و ترکمنستان صورت گرفت حرکت بسیار خوبی برای حل مطالبات مردم بود.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان اضافه کرد: در طی دوره قبل که به عنوان نماینده مجلس چندین بار به ترکمنستان سفر کردم، استان گلستان موافقت نامه ای کاملا فرهنگی با استان بالکان بست که خوشبختانه دو طرف این موضوع به انجام این تعهد راضی و پایبند بوده اند.
او در ارتباط با جاده 220 کیلومتری در خاک ترکمنستان که در حاشیه نشست به آن اشاره شد، گفت: باید استارت آسفالت این جاده که به پیمانکار ایرانی سپرده شده، خیلی زودتر انجام می شد، اما بحث ریاست جمهوری و انتخابات در کشور روند تغییرات را بسیار کند کرد؛ تا زمانی که جاده اینچه برون دو بانده و آسفالت نشود مراودات میان ایران و ترکمنستان از لحاظ زمینی دچار مشکلاتی خواهد بود.
او ضمن تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در این راستا خاطر نشان کرد: آقای امیرعبدللهیان توانست در عشق آباد موافقت نامه خوبی تنظیم کند، شهید رئیسی نیز اقدامات بسیار مؤثری همچون افزایش ویزا در ترکمنستان انجام داد ولی متأسفانه با حادثه ناگواری که رخ داد همه موضوعات به تأخیر کشیده شد.
او در آخر بیان کرد: از ظرفیت های حاضر در کشور استفاده بهینه نشده است و با تلاش و همکاری می توان پتانسیل های منطقه را شناخت و از آن بهره وری کرد.
سلام پیشنهاد میکنم جهت افزایش سرعت تبادلات تجار وبازرگانان دوطرف مرز ایران و ترکمنستان ۳مرز باید بیشتر ترانزیت کالا ومسافران داشته باشند مرز سرخس مرز باجگیران مرز اینچه برون ومرز مراوه تپه ومرز دریا محور بندری بندر ترکمن صحرا بندر گز وبندر امیرآباد بهشهر وبندر نفتچی ترکمنستان بعنوان دریا محور فعالیت های اقتصادی ۴فاز هم جاده ترانزیت کالا هم راه آهن وایستگاه قطار وهم تردد کشتی های کوچک وبزرگ تجاری دوطرف فعال سازی شود انشالله با جذب سرمایه گذاری دو میلیارد دلار ۴مرز مذکور دوطرف باید ساخته بشود
سلام پیشنهاد میکنم حتما ۴مرز میان ایران و ترکمنستان سرخس باجگیران مراوه تپه اینچه برون وبنادر گز و ترکمن وامیر آباد بهشهر باید بیشتر فعالتر شود انشالله باید سرمایه گذاران مشارکت بخش خصوصی بانکها وصندوق توسعه ملی وشرکتهای دانش بنیانهای دانشگاهی باید دو میلیارد دلار ظرف مدت ۵سال حتی مدت زمان ۳ساله ۴مرز فعال سازی شده که هر مرز ۵میلیون تن کالا ترانزیت کالا که ۲۰تا۲۵میلیون تن کالا ترانزیت کالا باید شود انشالله باید هر چه زودتر تکمیل بشود