بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان از پایانه مرزی اینچه برون

میزان تردد ترانزیت در سال گذشته نسبت به سنوات قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان از پایانه مرزی اینچه برون
تین نیوز

مدیرکل گمرکات استان گلستان با بیان اینکه میزان تردد ترانزیت در سال گذشته نسبت به سنوات قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است، گفت: اغلب این ناوگان ها ترکمنستانی، ایرانی، ترکی و سوئیسی بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، شهریار شهریاری ضمن اشاره به افزایش ۴۲ درصد ناوگان ها از پایانه مرزی اینچه برون، اظهار کرد: این میزان افزایش ترددها از رشد ۳۳ درصدی ترددهای ورودی و ۴۹ درصدی ترددهای خروجی به دست آمده است.

شهریاری افزود: ترددهای ورودی بیش از ۱۶ هزار و خروجی هم ۲۱ هزار و ۶۶۹ تردد بوده که کشورهای مقصد هم اغلب ترکمنستان و سپس قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: ناوگان ترکمنستانی، ایرانی، ترکی و سوئیسی به ترتیب بیشترین ترددها را از مرز اینچه برون داشته اند.

شهریاری با بیان اینکه تنها مرز جاده ای استان گلستان مرز اینچه برون است، افزود: پایانه مرزی اینچه برون در فاصله حدوداً ۷۰ کیلومتری گرگان و در شمال استان گلستان واقع شده و با کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و کشورهای آسیای میانه ارتباط دارد.

شهریاری خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست امسال، ۷۵ میلیون و ۶۹۹ هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۴۱ میلیون و ۵۴۷ هزار دلار از گمرکات گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۱۲ درصد و از نظر وزنی ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات گلستان پنیر، خوراک آبزیان، پلی استایرن، لوله ها و پروفیل، تخم مرغ، خرما، نئوپان، ید، میله های آهن و روکش سیم و کابل بوده است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان بیان کرد: بیشترین کشورهای مقصد صادراتی هم به ترتیب شامل ترکمنستان، قزاقستان، عراق، ازبکستان، فدراسیون روسیه،، رومانی، افغانستان، ارمنستان، بلغارستان، تاجیکستان و هند بوده است.

وی عمده ترین کالاهای وارداتی فوتس اویل، روغن خام سویا، کک نفت، تجهیزات گلخانه، دیزل ژنراتور، پارچه و جو دامی اعلام کرد و گفت: این کالاها از ترکیه، انگلستان، قزاقستان، چین، فدراسیون روسیه، تایوان ایالت چین، تاجیکستان، استرالیا، دانمارک و ازبکستان وارد شده است.

شهریاری گفت: در دو ماهه سال جاری، ۵۳۱ اظهارنامه به وزن ۱۰ میلیون و ۱۳۸ هزار کیلوگرم کالا و ارزش ۵۹ میلیون دلار از گمرک مرزی اینچه برون صادر شده است که این آمار نسبت به سال قبل از نظر وزن ۳۰۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۸۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.