| کد خبر: 270437 |

جابه جایی ۵۶ هزار مسافر نوروزی با شناورهای بنادر ترکمن و گز

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان از ثبت رکورد جا به جایی ۵۶ هزار مسافر نوروزی توسط شناورهای مستقر در اسکله های استان خبر داد.

تین نیوز

 سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان از ثبت رکورد جابه جایی ۵۶ هزار مسافر نوروزی توسط شناورهای مستقر در اسکله های استان خبر داد و گفت: پس از اجرای عملیات لایروبی و احیای خلیج گرگان، شاهد رونق مجدد گردشگری دریایی در استان گلستان هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محسن طیرانی سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح ستاد تسهیلات نوروزی در ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا عصر روز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، حدود ۵۶ هزار نفر مسافر نوروزی از شناورهای مستقر در اسکله های تفریحی بنادر گلستان برای گردشگری دریایی استفاده کرده اند و ارائه خدمات در قالب این طرح تا ۲۲ فروردین تداوم دارد.

طیرانی با بیان اینکه عملیات لایروبی و احیای خلیج گرگان، سبب رونق مجدد گردشگری دریایی در استان گلستان شده است، ادامه داد: با توجه به تقویت زیرساخت ها و مساعد بودن شرایط جوی، در نوروز امسال اسکله های بندرترکمن و بندرگز در غرب استان مملو از گردشگر بود.

وی با تأکید بر اینکه از نخستین روز آغاز طرح ستاد تسهیلات سفر، تمامی زیرساخت های بنادر استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی تقویت شد، خاطرنشان کرد: نصب بنر خوش آمدگویی به مسافران نوروزی در اسکله های این بنادر، نصب بنر راهنمای استفاده از جلیقه نجات و در اختیار قرار دادن کپسول حریق و جعبه کمک های اولیه از این گونه اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ ثوب جلیقه نجات و چهار ثوب حلقه نجات در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی دریانوردی برای اسکله های بندرترکمن و بندرگز توزیع شد، افزود: در اقدامی متفاوت، پارکینگ محوطه اداره بندرترکمن نیز برای خودروهای مسافران نوروزی به عنوان پارکینگ پشتیبان در اختیار شهرداری بندرترکمن قرار گرفت که نقش بسیار مهمی را در کاهش بار ترافیکی معابر عمومی این شهرستان داشته است.

طیرانی از همکاری بنادر استان با فرماندهی پایگاه دریابانی بندرترکمن برای کنترل مسافر در اسکله های بندرگز و بندرترکمن خبر داد و تصریح کرد: پس از عملیات لایروبی و احیای خلیج گرگان، اسکله های چوبی بندرگز و بندرترکمن در راستای ایمنی ترمیم و بازسازی شد.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران نوروزی دو فروند شناور جستجو و نجات دریایی با تجهیزات کامل ایمنی در اسکله های تفریحی بندرترکمن و بندرگز نیز برای امدادرسانی در حوادث مختلف مستقر شدند که نجات مرد همدانی از مرگ در میان گل و لای اسکله بندرگز یکی از مهم ترین اقدامات نیروهای مستقر در این شناورها در تعطیلات نوروز بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.