| کد خبر: 253476 |

استمرار خدمت رسانی دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری؛

اقدامات مشترک اداره کل راه و شهرسازی گلستان با شهرداری رامیان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری رامیان در راستای توانمند سازی محلات ناکارآمد شهری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری رامیان در راستای توانمند سازی محلات ناکارآمد شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: در راستای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم محلات هدف بازآفرینی شهری و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهرستان های گلستان، حواله قیر رایگان از جانب شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری های کشور تخصیص یافت.

وی افزود: بدین منظور تفاهم نامه ای فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی گلستان با شهرداری رامیان، با موضوع واگذاری قیر در سال ۱۴۰۱،  به شهرداری مذکور جهت مصرف در معابر خاکی واقع در محلات هدف بازآفرینی شهری رامیان منعقد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: هدف این یادداشت تفاهم تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیا و بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری می باشد.

ملک همچنین تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه اداره کل راه و شهرسازی گلستان به نیابت از وزارت راه و شهرسازی، متعهد است، بیش از ۱۱۲ تن قیر به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال به شهرداری رامیان تخصیص دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در سنوات قبل، ۸۴ تن قیر رایگان،  به ارزش ریالی هفت هزار و ۸۷۵ میلیون به شهرداری رامیان تخصیص داده شده بود.

وی افزود: همچنین شهرداری رامیان در راستای این یادداشت تفاهم موظف است، نسبت به مشخص کردن معابر فاقد آسفالت و خاکی در محلات هدف بازآفرینی و ارائه گزارش ماهانه آسفالت محلات ناکارآمد به اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: گفتنی است در سال ۱۴۰۰، دو هزار و۱۳۲  تن معادل ۲۰۰ میلیارد ریال حواله قیر رایگان برای شهرهای هدف بازآفرینی گلستان صادر شد.

ملک همچنین گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز تا کنون، در یک مرحله، حدود ۴۰۰ تن قیر رایگان با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم۸۲۴ تن قیر از سوی شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی به شهرداری های گلستان اختصاص یافت.

وی افزود: سهمیه قیر استان گلستان در سال ۱۴۰۱، به صورت مرحله ای تخصیص می یابد. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: لازم به ذکر است در گلستان دو هزار و ۸۹۵ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده که مجموعا ۱۸ درصد از بافت استان را در بر می گیرد.

ملک همچنین گفت: در مجموع این ۱۸ شهری که دارای بافت ناکارآمد هستند، دو هزار و ۳۵ هکتار بافت فرسوده شناسایی و در دو شهر استان ۴۲۸ هکتار سکونت گاه غیر رسمی شناسایی و تعیین محدوده شده است.

در انتها یادآور شد: هدف اصلی اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در محلات مورد هدف ارتقای کیفیت زندگی شهری، دسترسی آسان به خدمات و توانمندسازی ساکنان این محلات است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه و مسئولین ذیربط این امر محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.