| کد خبر: 267634 |

انعقاد تفاهم نامه میان ایران و چین برای اجرای پروژه راه آهن اقلید - یاسوج

معاون هاهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه میان ایران و چین برای اجرای پروژه راه آهن اقلید_ یاسوج خبر داد.

تین نیوز

 معاون هاهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه میان ایران و چین برای اجرای پروژه راه آهن اقلید_ یاسوج خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید احسان عسکری روز دوشنبه 9 بهمن در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج با "شو وی" سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس با اشاره به ارتباط و تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و کشور چین افزود: روابط ایران و چین به سوابق تمدنی باز می گردد و این دو کشور باستانی و صاحب تمدن در تحولات اخیر جهان به خوبی نقش آفرینی کردند.

وی اظهارکرد: ایران و چین می توانند روابط عمیق و گسترده تری داشته باشند که برگزاری چنین جلساتی می تواند راهگشا باشد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان در زمینه های صنعت، گردشکری و کشاورزی دارای ظرفیت هایی برای سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: ایران و چین علاوه بر روابط اقتصادی می توانند در زمینه مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پروتکل هایی را منعقد کنند.

عسکری از انعقاد تفاهم نامه میان ایران و چین برای اجرای پروژه راه آهن اقلید_ یاسوج خبر داد و تصریح کرد: در حال رایزنی با مسئولان ملی  برای اجرای این پروژه از طریق تهاتر نفت هستیم.

وی ادامه داد: استان در زمینه نفت و گاز،  پتروشیمی و صنایع پایین دستی مستعد سرمایه گذاری است و علاقمند به سرمایه گذاری چینی ها در این خصوص هستیم.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان در زمینه نیروگاه برق آبی و انرژی پاک نیاز به سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی خصوصا چینی ها دارد.

عسکری عنوان کرد: از طرفی سرمایه گذاران ما مشتاق به سرمایه گذاری در چین هستند که این مهم مورد توجه سرمایه گذاران چینی باشد.

وی افزود: به نمایندگی از دولت ایران علاوه بر استقبال از سرمایه گذاران قول مساعدت و پشتیبانی در زمان اجرا و بهره برداری از پروژه را می دهیم.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت های معدنی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آجر و سیمان نسوز گفت: استان دارای معدن بوکسیت جهت سرمایه گذاری است، در حال حاضر بوکسینگ از استان ما استخراج و  به سایر استان ها صادر می شود ضمن اینکه استرانسیوم به چین صادر می شود که خواهان ایجاد کارخانه فرآوری این محصول معدنی در استان هستیم.

عسکری با بیان اینکه مصوبات این جلسه در قالب یک تفاهم نامه ذکر و بند به بند آن اجرایی شود، گسترش ارتباط میان ایران و چین را مستلزم تبادلات فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهارکرد: تاثیر ارتباط میان ایران و چین در زندگی مردم محسوس باشد و مردم بدانند سرمایه گذاری ها چقدر در زندگی آنها موثر است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی و بین المللی فرصت های سرمایه گذاری به میزبانی شهر یاسوج از طرف چینی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آورد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لیست طرح های سرمایه گذاری به طرف چینی ارائه شود، خواستار خواهر خواندگی شهری در چین و یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

همچنین شو وی، سرکنسول جمهوری خلق چیننیز در بندرعباس در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مسئولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل هشت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می شود، گفت: مهندسان چینی در پروژه سد چم شیر نقش آفرینی کردند.

وی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را در سطح بسیار بالایی دانست و افزود: روسای جمهور دو کشور همواره ملاقات ها و دیدگاه های مشترکی دارند که تاکید ما عملیاتی و اجرایی شدن این دیدگاه هاست.

این مسئول چینی با بیان اینکه روابط ایران و چین در بالاترین و بهترین زمان ممکن قرار دارد، اظهارکرد: همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی نباید تنها در حوزه صادرات و واردات باشد بلکه می توانیم در پروژه های بزرگ ملی که نیاز به فاینانس و زمان زیادی برای اجرا دارند سرمایه گذاری کنیم و مردم تاثیر این سرمایه گذاری ها را احساس کنند.

 وی با اشاره به اینکه کار را از بخش خصوصی ایران آغاز خواهیم کرد، گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری این استان معرفی شوند تا با تاجر و شرکت های چینی علاقمند به سرمایه گذاری رایزنی و استان را معرفی کنیم.

شو بیان کرد: به نمایندگی از شرکت ها و تاجران ایرانی خواستار حمایت مسئولان ایران از سرمایه گذاران و تجاری که در این کشور و استان سرمایه گذاری می کنند هستیم.

وی با بیان اینکه چین بزرگترین کشور سرمایه گذاری خارجی است از سرمایه گذاری تجار ایرانی در چین استقبال کرد.

همچنین عبدالله قبادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به معرفی ظرفیت های استان پرداخت و گفت: در زمینه نیروگاه خورشیدی و سیکل ترکیبی و همچنین پتروپالایشگاه، واحدهای راکد و نیمه فعال و احداث واحدهای جدید آماده سرمایه گذاری سرمایه گذاران چینی هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از آمادگی استان برای میزبانی از هیات چینی خبر داد و بیان کرد: تیم اقتصادی استان فرش قرمز برای سرمایه گذار پهن می کنیم و امنیت سرمایه گذار در اولویت کار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.