| کد خبر: 255671 |

پروژه پاتاوه - دهدشت جزو ۱۲ پروژه اولویت دار کشور اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر،یکی از ۱۲ پروژه اولویت دار و مهم برای افتتاح با حضوررییس جمهور است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر،یکی از ۱۲ پروژه اولویت دار و مهم برای افتتاح با حضور رییس جمهور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیر الله خادمی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: این طرح به برنامه و بودجه کشور برای بازدید و افتتاح اولیه از سوی رییس جمهور اعلام شده و در سفر هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه ۲ مرحله ای خواهد بود که یک مرحله بهره برداری اولیه برای تردد مردم استان و مرحله دوم بهره برداری از کل پروژه است.

خادمی تصریح کرد: با همکاری قراگاه خاتم تونل ریزش کرده طرح ملی پاتاوه - دهدشت تا اخر شهریور تکمیل و مرحله اول برای تردد مردم استان زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی مرحله دوم را شامل بهره برداری از کل پروژه دانست و گفت: بر اساس برآورد قرارگاه خاتم یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان این طرح را تکمیل نهایی خواهد کرد.

خادمی اضافه کرد: از این میزان ۵۰۰ میلیارد مطالبات قرارگاه است.

وی تصریح کرد: ایجاد روشنایی، تاسیسات و کارهای باقی مانده سازه ای که اولویت اصلی است با تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان درآینده نزدیک از منابع مختلف تکمیل خواهد شد.

خادمی افزود: با بهره بردای از این طرح تا پایان سال شاهد تحول توسعه در این استان خواهیم بود.

جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر، طرحی ملی است که کلنگ آن در سال ۷۴ به زمین زده شد تا شمال و جنوب ایران را به هم متصل کند، عملیات اجرایی آن آنقدر کٌند پیش رفت که دیگر افتتاح آن به رویایی برای مردم منطقه تبدیل شد اما اکنون روند اجرای آن با حمایت دولت سیزدهم در مراحل پایانی است.

۲۷ سال است که از آغاز عملیات اجرایی این جاده ملی می گذرد و حتی برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.

۱۳ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.

این جاده جزو مهمترین طرح ‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌ تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

اکنون مردم صدها روستای مسیر شهر دهدشت تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش راه ارتباطی از این جاده برای تردد استفاده می کنند بنابراین به صورت محلی و در واقع غیر رسمی این جاده به زیر بار ترافیک رفته و روزانه مورد استفاده خیلی از مردم قرار می گیرد.

اکنون مردم صدها روستای مسیر شهر دهدشت تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش راه ارتباطی از این جاده برای تردد استفاده می کنند بنابراین به صورت محلی و در واقع غیر رسمی این جاده به زیر بار ترافیک رفته و روزانه مورد استفاده خیلی از مردم قرار می گیرد.

پروژه بزرگ ملی دهدشت - پاتاوه به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.