| کد خبر: 216093 |

حداکثر سرعت رانندگی در شهرها چندکیلومتر است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق ماده ۱۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی میزان سرعت خودرو در جاده‌های مختلف مشخص شده است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق ماده ۱۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی میزان سرعت خودرو در جاده‌های مختلف مشخص شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت با بیان اینکه طبق این آیین نامه دو گونه سرعت داریم، افزود: سرعت مجاز و سرعت مطمئنه دو گونه سرعتی هستند که در این آیین نامه آمده است.

وی در خصوص سرعت مجاز خوردوها اظهارکرد: در جاهایی که تابلو محدودیت سرعت نصب شده، رانندگان وظیفه دارند بر اساس آن تابلو حرکت کنند و در صورتی که بالاتر از این سرعت رانندگی کنند، سرعت غیرمجاز محسوب می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با جاده‌هایی که تابلو محدودیت سرعت نصب نشده خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی سرعت در جاده های اصلی، روزها ۹۵ کیلومتر و در شب ها ۸۵ کیلومتر، در معابر محلی همچون میادین و کوچه ها حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر است.

سرهنگ خوشوقت با بیان اینکه حداکثر سرعت در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ کیلومتر است، تصریح کرد: بلوار شهید هرمزپور یاسوج هر چند سه رفت و سه خط برگشت را دارد اما تعریف و شرایط استاندارد بزرگراه را ندارد و بزرگراه نیست که در این بلوار هم حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر است.

وی در خصوص سرعت مجاز خودروها در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها بیان کرد: در سطح شهرهای استان آزادراه و بزرگراه نداریم و در این خصوص نیازی نیست که صحبت کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.