| کد خبر: 201026 |

رانندگان درون‌ و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد حق افزایش کرایه را ندارند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ راننده تاکسی درون شهری و یا برون شهری حق افزایش کرایه و گرفتن وجه اضافی از مسافر را تا مشخص شدن وضعیت و مصوبه ستاد تنظیم بازار و یا کمیته‌های مربوطه تعیین نرخ در شورای ترافیک ندارد.

تین نیوز

عزیز فیلی در شورای ترافیک استان اظهار کرد: هیچ راننده تاکسی درون شهری و یا برون شهری حق افزایش کرایه و گرفتن وجه اضافی از مسافر را تا مشخص شدن وضعیت و مصوبه ستاد تنظیم بازار و یا کمیته‌های مربوطه تعیین نرخ در شورای ترافیک ندارد.

معاون عمرانی استانداری افزود: به جز بنزین سایر حامل‌های انرژی از جمله نفت و گاز، سی ان جی و ال پی جی هیچ گونه افزایشی نداشته بنابراین افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، کامیون‌های حمل بار و دیگر وسایل نقلیه عمومی غیرقانونی است.

فیلی عنوان کرد: اتاق اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی گشت‌های بازرسی خود را در تمامی شهرستان‌های ۸ گانه استان فعال و به طور مستمر ادامه دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: خودروهای شخصی مسافربر باید در سامانه مربوطه ثبت نام  و شناسنامه دار شوند تا سهمیه بنزین حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود.

فیلی اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت در زمینه حمل و نقل عمومی اعم از پلاک زرد و یا سفید به هر بهانه ای ممنوع و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: باید از هم اکنون با مدیریت صحیح از افزایش قیمت ها در بخش حمل نقل جاده ای بویژه در ماه های پایانی سال جلوگیری شود.

فیلی تصریح کرد: ساماندهی خودروهای پلاک سفید به عنوان یکی از مشکلات و چالش های اساسی در این راستا باید به طور جد در دستور کار و برنامه های متولیان امر بویژه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای، اتاق اصناف، سازمان همیاری شهرداری‌ها و تاکسیرانی قرار گیرد.

وی افزود: خودروها چنانچه از نرخ مصوبی که برای دریافت کرایه در نظر گرفته شود، تبعیت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی و بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.  

وی خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای حفظ آرامش در سطح بازار از جمله در بخش حمل و نقل عمومی در مناطق مختلف استان شد و گفت: هرگونه تغییر در نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری بنزین سوز تابع کشور است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم گفت: میزان شکایات و گزارش های مردمی در روزهای نخست طرح سهمیه بندی بویژه در حوزه حمل و نقل روزانه به ۳۰۰ مورد هم می رسید اما اکنون به حدود ۱۰ مورد رسیده است.

براتعلی صالحی دلیل اصلی آن را عزم راسخ همه دستگاه‌های مسؤول و نظارتی در اعمال قانون و افزایش میزان بازرسی‌ها دانست و افزود: تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان در سطح بازار مصمم است و پرونده های مربوط به تخلف گرانفروشی و یا کم فروشی در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

صالحی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا افزایش قیمت در هر کالایی و یا صنفی از طریق شماره‌های ۱۳۵ مربوط به تعزیرات و یا ۱۲۴ بازرسان صنعت، معدن و تجارت را در جریان بگذارند که بدون شک در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

محمد نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم هرگونه افزایش قیمتی از سوی تاکسی های بین شهری در سطح استان را ممنوع اعلام کرد و گفت با اقدام های کنترلی و افزایش میزان بازدیدها و نظارت‌های مستمر در تمامی شهرستان‌ها بطور مداوم وضعیت تاکسی‌ها و مسافربرهای بین شهری را رصد می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.