| کد خبر: 195526 |

کهگیلویه و بویراحمد سامانه راهدار هواشناسی ندارد

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این استان سامانه راهدار هواشناسی نداریم.

تین نیوز

‌مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این استان سامانه راهدار هواشناسی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا کاکاوند افزود: به خاطر این‌که برنامه توسعه راهدار سازمان هواشناسی در واقع توسط سازمان هواشناسی پیگیری می‌شود و استان ما در محدوده توسعه این موضوع قرار ندارد چون این استان کوهستانی است و وضعیت مخابراتی ارتباطی این امکان را برای سازمان ما مهیا نمی‌کند که همه جای کشور این بحث را راه‌اندازی کنند، بنابراین اولویت با استان‌هایی است که بستر ارتباطی براشون فراهم است.

وی اظهارکرد: استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر سامانه راهدار هواشناسی دارند استان ما هم از سامانه راهدار این استان‌ها استفاده می‌کند. در رخدادهای سیل فروردین امسال هم از این راهدارها به‌خوبی استفاده شد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: درصورتی که تجهیزات هواشناسی دچار نقص یا مشکل شود، سازمان هواشناسی مرکزی براساس وظیفه‌ای که دارد همیشه به ما کمک کرده و عهده دار شده است.

کاکاوند تصریح کرد: به‌صورت محدود از بودجه استانی هم عمدتا در بخش تعمیرات استفاده کردیم.

وی ادامه داد: عمده تجهیزاتی که در این استان نیاز داریم، ایستگاه‌های خودکار هواشناسی است که بتواند وضعیت بارش را سنجش و بارندگی‌ها را ثبت کند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ایستگاه‌های خودکار باران‌سنجی در کل استان عنوان کرد: ‌استان می‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری و به ما کمک کند.

کاکاوند بیان کرد: ایستگاه سنجش گرد و غبار برای حوزه گچساران نیاز داریم و در صورت تامین بودجه و اعتبار می‌توانیم این ایستگاه را در سایر شهرستان‌های گرمسیری نیز راه‌اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: اعتبارات لازم برای تجهیزات بستگی به وضعیت بازار دارد و نمی‌توان به صورت مطلق بگوییم چقدر اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این تامین اعتبار در اولویت قرار گرفت، از محل اعتبارات ماده 12 که به نام قانون مدیریت بحران است در سال 97، قرار بود 100 میلیون تومان در این زمینه به ما اعتبار بدهند که این اعتبار تحقق پیدا نکرد و داده نشد و در سال‌های قبل هم مبلغ چشم‌گیری به هواشناسی اختصاص داده نشد، هم‌چنان هواشناسی برای این موضوع نیازمند اعتبارات بیش‌تر است.

کاکاوند عنوان کرد: دغدغه ما در هواشناسی این است که مسئولان برنامه‌ریزی و اقتصادی استان نسبت به وضعیت بودجه هواشناسی استان از لحاظ بودجه‌های اعتباری و از لحاظ  هزینه‌های سرمایه‌ای همکاری لازم بیش‌تری را با هواشناسی استان داشته باشند چراکه در این زمینه خیلی در مضیقه قرار داریم و انتظار داریم بحث هواشناسی در اولویت کار نهادهای مرجع در استان قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.