| کد خبر: 267323 |

چرا بلیت هواپیما در کرمان نایاب شد؟

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان اینکه کمبود بلیت هواپیما در کرمان مشهود است، گفت: هواپیماهای پهن پیکر از ناوگان ما حذف شده و بازارسیاه بلیت هواپیما نداریم.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان اینکه کمبود بلیت هواپیما در کرمان مشهود است، گفت: هواپیماهای پهن پیکر از ناوگان ما حذف شده و بازارسیاه بلیت هواپیما نداریم.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی جزینی زاده مدیرکل فرودگاه های استان کرمان  با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است و یکی از پهناورترین پهنه ها و حوزه های هوانوردی کشور را داراست، اظهار داشت: ما با 4 سایت راداری، ارتباطی و کمک ناوبری خارج از فرودگاه های استان یکی از پهنه های وسیع هوانوردی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در پنج شهرستان کرمان، بم، جیرفت، سیرجان و رفسنجان فرودگاه فعال داریم که تعداد پروازهای برخی از فرودگاه های تابعه ما از برخی از مراکز استان ها بیشتر است، گفت: مقاصد پرواز داخلی ما از مرکز استان به فرودگاه های تهران، مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، اصفهان و کیش و مقاصد خارجی ما به فرودگاه های بغداد و نجف است.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به اینکه آمادگی پذیرش پروازها به صورت 24 ساعته در تمامی فرودگاه های استان وجود دارد، افزود: هر ساعتی که درخواست پرواز وجود داشته باشد، امکانات آن از جمله ترمینال، سطوح پروازی و ظرفیت ترافیک خطوط هوایی وجود دارد و مشکل زیرساختی در فرودگاه های کرمان نداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی ناوبری در فرودگاه های استان، سیستم های کمک ناوبری، ارتباطی و زیرسخت های هوانوردی در سطوح پروازی و بخش های متعدد داریم، ادامه داد: به طور مرتب کنترل ها و وارسی پروازی مربوطه انجام می شود و در این حوزه شرایط خوبی داریم.

جزینی زاده با اشاره به اینکه در فرودگاه جیرفت پروژه دیوار حفاظتی این فرودگاه در حال انجام است، بیان کرد: در فرودگاه های سیرجان و بم بهسازی سطوح پروازی نیاز بود که در فرودگاه بم همزمان با انجام پروازها این بهسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اواسط باند فرودگاه سیرجان به بهسازی نیاز داشت که بهسازی سطوح پروازی آن در حال انجام است، گفت: باند فرودگاه سیرجان از 7 آبان ماه به طور کامل در اختیار پیمانکار پروژه قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر خط کشی این باند در حال انجام است، افزود: اعلام آمادگی به مسئولان استان و شهرستان و شرکت فرودگاه های کشور انجام شده تا به محض دریافت مجوزهای لازم از سوی هواپیمایی کشوری، بازگشایی مجدد فرودگاه سیرجان انجام شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی این باند به صورت موقت است برای اینکه لایه آسفالت نهایی روی این باند هنوز انجام نشده است، گفت: انجام لایه آسفالت نهایی به شرایط خاص جوی از نظر درجه حرارت نیاز دارد که سال آینده برای مدتی دوباره این سطوح پروازی در اختیار پیمانکار قرار می گیرد.

جزینی زاده در پاسخ به این سوال که چرا سامانه راداری در فرودگاه های کرمان موجود نیست، بیان کرد: الزامی به نصب سامانه راداری در برخی از فرودگاه های با توجه به ترافیک فرودگاهی آن وجود ندارد و در حال حاضر کنترل پروازهای ورودی و خروجی طبق گزارش خلبان و دید کنترلر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ما دستگاه کمک ناوبری را هم در اختیار داریم که جهت و فاصله از فرودگاه را گزارش می دهد و با توجه به فاصله، ارتفاع و جهت پرواز، جدایی بین پروازها انجام می شود؛ نصب سامانه راداری در اختیار فرودگاه های کشور است که با توجه به محدودیتی هایی که به دلیل تحریم ها داریم این سامانه ها در برخی از فرودگاه ها نصب خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان اینکه یکی از گلایه های مردم در ارتباط با خرید بلیت به مقاصد مختلف است و این موضوع یکی از معضلاتی که مردم در سطح کشور با آن مواجه هستند، ادامه داد: استان کرمان از نظر تعداد پرواز در رده دهم کشوری قرار داشت که با افزایش پروازها در سال 1402 رتبه استان از نظر تعداد پرواز به رتبه هشتم کشوری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً پروازهای کرمان هواپیماهای بزرگ ایرباس بودند که به دلایلی حذف و پروازهای کوچک جایگزین آنها شده است، بیان کرد: ما در فرودگاه کرمان آماده پذیرش پروازهای جدید و ورود شرکت های جدید هواپیمایی به کرمان هستیم و مسئولان استان هم پیگیر هستند که افزایش ناوگان هوایی و ارائه سرویس به مسافران را داشته باشیم.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان اینکه کمبود بلیت در کرمان مشهود است و باید افزایش پرواز داشته باشیم، گفت: استاندار کرمان پیگیری های زیادی در این حوزه داشتند و این پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بازارسیاهی برای بلیت های هواپیما در کرمان وجود ندارد و تقاضا زیاد است، افزود: البته شرکت های هواپیمایی بخشی از صندلی های پرواز را برای شرایط خاص نگه می دارند که این تعداد قبل از پرواز باز می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.