| کد خبر: 254842 |

اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی الزامی شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان از الزام اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده ها خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان از الزام اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان عراقی زاده اظهار کرد: با توجه به الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ساماندهی حمل مواد معدنی و توافقات صورت گرفته میان وزارت خانه های راه و شهرسازی، صمت و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی الزامی است.

عراقی زاده تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده ها صرفاً توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

وی افزود: از پانزدهم اردیبهشت امسال هرگونه حمل و نقل مواد معدنی در جاده ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: مسئولیت تصمیمات متخذه از قبیل جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهده معدن دارن خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اینخصوص محموله حمل شده نیز از سوی اداره صمت استان به عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می شود.

عراقی زاده خاطر نشان کرد؛ بیشترین صدمات وارده به رویه راهها و پل ها توسط ناوگان حامل محمولات معدنی است که اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد حمل می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در انتها با اشاره به این مطلب که سالانه بیش از ۳۶ میلیون تن کالا از مبادی استان کرمان توسط انواع کامیون، کامیونت و تریلر حمل می شود گفت؛ بخش عمده این تناژ مربوط به مواد مواد معدنی است که به سمت استان هرمزگان و بندر عباس حمل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.