| کد خبر: 253336 |

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست تقدیر از سفیران نوسازی بم:

مردم به عنوان مطالبه گر واقعی در بازآفرینی شهری فعال عمل کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از برگزاری رویداد بزرگ بم شاهد تحولات چشمگیری در نوسازی مردمی در محدوده بافت های فرسوده هستیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از برگزاری رویداد بزرگ بم شاهد تحولات چشمگیری در نوسازی مردمی در محدوده بافت های فرسوده هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست تقدیر از سفیران نوسازی بم با اشاره به اینکه برگزاری رویداد بزرگ و سراسری «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» سرمشق خوبی برای انجام اقدامات بزرگ بازآفرینی شهری بود، گفت: این رویداد با برگزاری حدود ۱۵۰ نشست در ۱۰۱ شهر مختلف کشور، توسط سفیران نوسازی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویداد بم آثار و منشأ خیر و برکات زیادی در کشور به همراه داشت، اظهارکرد: نوسازی و مقاوم سازی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار و سقف لرزان از اولویت های مهم شرکت بازآفرینی شهری ایران به شمار می آید.

آئینی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ محله هدف بازآفرینی در بافت های ناکارآمد شهری شناسایی شده است، گفت: ۱۰۰ هزار کوچه هدف بازآفرینی در کشور وجود دارد و بر اساس اولویت، فازهای مختلف پروژه های نوسازی و بازآفرینی تعریف و اجرایی خواهد شد.

او با اشاره اینکه برای نوسازی این تعداد محله هدف، نیازمند هزاران گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم، گفت: ارزیابی ها نشان می دهد، نمایندگان شهرستان بم به عنوان سفیران نوسازی در رابطه با ترویج و آموزش بازآفرینی شهری به خوبی ایفای نقش داشته اند.

آئینی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی نگاه جدی و اولویت دار به موضوع نوسازی بافت های فرسوده دارند، گفت: درصدد هستیم با برنامه ریزی منسجم و با همیاری شهرداری های سراسر کشور و کمک گروه های جهادی متخصص ، بسیجیان و گروه های دانشگاهی و معتمدین محلات به عنوان حلقه های میانی، بستر را برای بازآفرینی شهری محله های هدف فراهم کنیم.

او با بیان اینکه حلقه های میانی یا گروه های جهادی، وظیفه ترویج و آموزش ساکنین محلات هدف شهری را بر عهده دارند، گفت: عمده مالکان واحدهای فرسوده از توان مالی مناسب برای نوسازی واحدهای فرسوده خود برخوردار نیستند و حلقه میانی یا همان حلقه های جهادی متخصص وظیفه دارند تا بستر مشارکت آنان را با سازندگان و توسعه گران فراهم کنند.

آئینی پیگیری احقاق حقوق متقاضیان نوسازی از شهرداری ها و سایر نهادهای ذیربط را از دیگر وظایف گروه های جهادی متخصص برشمرد و گفت: ما نیازمند ۱۰۰ هزار داوطلب برای پیگیری نوسازی در محلات هستیم که ترجیحا از اهالی همان کوچه باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید حادثه بم دومی در کشور رخ بدهد، گفت: مردم به عنوان مطالبه گر واقعی هم در امر بازآفرینی شهری هم در امر نظارت بر ساخت وسازهای ایمن باید نقش آفرینی و فعال تر عمل کنند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست، فرماندار و اعضای شورای شهر بم و همچنین سفیران نوسازی بم  شرکت بازآفرینی شهری ایران، نیز حضور داشتند. 

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.