| کد خبر: 167968 |

◄ سرقت تابلوها عاملی برای افزایش تلفات جاده‌ای است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان حفظ حریم راه‌ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، آشکارسازی راه‌ها و نصب سرعت‌گیرهای موردنیاز به‌خصوص در محورهای منتهی به شهرها را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان درزمینهٔ ارتقای ایمنی راه‌ها دانست.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان باهدف ایمنی جان آنان و مسافران نصب‌شده است لذا سرقت تابلوهای جاده‌ای، ایمنی تردد را کاهش و روند سوانح را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، خداداد مقبلی افزود: تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان باهدف ایمنی جان آنان و مسافران نصب‌شده است لذا سرقت تابلوهای جاده‌ای، ایمنی تردد را کاهش و روند سوانح را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم این اداره کل، تهیه و نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای برون‌شهری و جاده‌های استان است که هرساله جهت تحقق این مهم، هزینه‌های زیادی از منابع ملی، استانی و بیت‌المال صرف خرید این‌گونه تابلوها می‌شود.

مقبلی افزود: در سال گذشته حدود ۲۴ هزار فقره انواع تابلوهای هشداردهنده و اخباری در جاده‌های استان توسط عوامل راهداری نصب شد اما متأسفانه مشاهده‌شده افرادی سودجو و ناآگاه، بدون در نظر گرفتن اهمیت این تابلوها که عاملی مهم برای حفظ جان انسان‌ها می‌باشند، نسبت به ربودن آن‌ها اقدام می‌نمایند.

همچنین علی فروغی رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز گفت: جهت تأمین روشنایی شبانه تابلوها و علائم خاص  هزینه هنگفتی صرف تأمین سولارهای نوری می‌شود لذا فقدان تابلوهای مربوط یا تابلوهای اعلام‌خطر، باعث کاهش دید رانندگان در شب و سردرگمی آن‌ها و درنتیجه موجب خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی یکی دیگر از وظایف اکیپ‌های راهداری  را تعمیر و شستشوی تابلوها و تلاش در نگهداری تابلوهای موجود عنوان کرد و افزود: نیروهای پرتلاش راهداری این امر را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند تا با نصب و نگهداری علائم ایمنی امنیت جاده‌ها افزایش یابد.

فروغی تصریح کرد: برای جلوگیری از سرقت تابلوها با فرهنگ‌سازی در این زمینه به حضور پررنگ رسانه‌ها و ائمه جمعه برای آگاه‌سازی جامعه نیاز است.

وی در پایان از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده چنین سرقت‌هایی در اسرع وقت شماره پلاک وسیله نقلیه سارقین را به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و یا به شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ ارسال نمایند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.