| کد خبر: 262488 |

مدارس حاشیه راه های استان کرمانشاه ایمن سازی می شوند

با توجه به آغاز سال تحصیلی و تردد دانش آموزان حاشیه راه ها، طرح ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان کرمانشاه، ایمن سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می شود.

تین نیوز

رییس اداره ایمنی و ترافیک، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش های ترافیکی به ۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز، ایمن سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، صادق عزیزی با بیان اینکه، مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتارها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می کند، افزود: اجرای برنامه های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده ای نشان خواهد داد.

عزیزی افزود: از ابتدای سال جاری، ۴ مدرسه با نصب تابلو، خط کشی و سرعت کاه ایمن سازی شده است و برنامه ریزی برای آموزش ۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ۸۰ مدرسه حاشیه راه های اصلی و بزرگراهی انجام شده است.

وی عنوان کرد: هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه های استان کرمانشاه انتخاب و برحسب اولویت بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام ایمنی مانند کوله پشتی و بادگیر با نوار شبرنگ و روز رنگ و اقلام آموزشی همچون لوازم التحریر، کتاب، کتابچه های آموزشی با شعارهای ترافیکی و… اجرا می شود.

صادق عزیزی در پایان افزود: دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها به عنوان گروه های کاربران آسیب پذیر راه ها به حساب می آیند در همین جهت برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نسبت به آموزش و توزیع اقلام آموزشی اقدام می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.