| کد خبر: 207778 |

تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به ۱۶۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) ۳۱نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شدند، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۶۵نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

تین نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) ۳۱نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شدند، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۶۵نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۶۵ نفر، بانه ۳۵ نفر، سنندج ۲۲ نفر، کامیاران پنج نفر، قروه ۱۲ نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار ۱۰ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰۷ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۶۵ نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش ۲۱۱ نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز مشخص نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به جانباختن ۲ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته،  یادآور شد: تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا از ابتدای درگیری استان تا به امروز  به ۱۶نفر رسیدکه  این تعداد شامل ۹ نفر در سقز، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه و یک نفر هم در بانه است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۵۳مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.

از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری  کرونا در کشور تا امروز(۲۶ اسفند ۹۸) به ۸۵۳ نفر رسید.

 تا کنون چهار هزار و ۹۹۶  نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.