| کد خبر: 197423 |

دومین فرودگاه کردستان در سقز به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از بهره برداری دومین فرودگاه کردستان در سقز خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، گفت: در چند سال اخیر در استان یکی از چالش های بسیار مهم در حوزه راه ارتباطات به صورت عام بوده است که در جلسه ای که دیروز در تهران برگزار شد عملیاتی کردن اتصال سنندج به شبکه ریلی را تایید کردند که بنا شده حداکثر تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهرام نصراللهی زاده در آیین اختتامیه نخستین همایش بین المللی گردشگری و توسعه اظهار کرد: تقویت زیر ساخت ها، آموزش و اطلاع رسانی سه چالش در بخش گردشگری است که باید در دستورکار دولت قرار بگیرد.

وی با اشاره با اینکه دولت باید تسهیلگر، حامی و کمک کننده باشد، تصریح کرد: گردشگری همانند بخش‌های دیگر باید در بخش خصوصی انجام شود و دولت مطالعات این بخش را به عهده بگیرد و با تقویت زیر ساخت های آن موجب رونق گردشگری در استان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، بیان کرد: حوزه آموزش فراتر از دست اندر کاران رسمی گردشگری است در واقع گردشگری به عنوان یک مقوله، همه اقشار جامعه را در بر می گیرد و نیازمند آموزش عمومی است.

نصراللهی زاده به چالش سوم اطلاع رسانی و تبلیغات اشاره کرد و افزود: بسیاری از جاذبه های گردشگری استان ناشناخته و یا کم شناخته شده است در این راستا باید تلاش بیشتر برای اطلاع رسانی آنها کسب کنیم.  

وی ذکر کرد: در چند سال اخیر در استان یکی از چالش های بسیار مهم در حوزه راه ارتباطات به صورت عام بوده است که در جلسه ای که دیروز در تهران برگزار شد عملیاتی کردن اتصال سنندج به شبکه ریلی را تایید کردند که بنا شده حداکثر تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، از بهره برداری دومین فرودگاه استان در شهرستان سقز تا سال آینده، خبر داد و گفت: راه اندازی این فرودگاه کمک ویژه به بخش گردشگری می کند.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه وجود مرزهای باشماق و سیرانبند بهترین ظرفیت برای مراودات بین المللی استان است، عنوان کرد: از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران مرز باشماق یک مرز رسمی است چنانچه در این راستا مشکلاتی پیش آمده مربوط به کشور عراق است که امیدورایم به زودی حل شود.

وی گفت: بیمارستان توریسم درمانی در بخش خصوصی به زودی با هدف جذب توریسم در بیمارستان سنندج به بهره برداری خواهد رسید.

نصراللهی زاده خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین محورهای توسعه کردستان در محور گردشگری از ابعاد مختلف است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق به رونق استان کمک کنیم و راه های ارتباطی برای صلح و آرامش گردشگران ایجاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.