| کد خبر: 165439 |

◄ بازآفرینی شهری در هفت محله از شهرهای کردستان

طرح بازآفرینی بافت مناطق شهری در هفت محله شهرهای سنندج، قروه، مریوان و سقز در قالب ۱۲ طرح در حال اجرا است.

تین نیوز

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بازآفرینی بافت مناطق شهری در هفت محله شهرهای سنندج، قروه، مریوان و سقز در قالب ۱۲ طرح در حال اجرا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، مصطفی رضایی اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۲۴ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: اجرای برخی از این طرح‌ها از چند سال قبل آغازشده و ۲ طرح به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسیده و ۱۰ طرح در حال اجرا نیز از پنج‌تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضایی احداث منبع ۲ هزار مترمکعبی آب، بهسازی معابر و احداث مرکز فرهنگی، خدماتی و ورزشی در محله نایسر، پله گذاری معابر کمربندی مریوان، تقویت پل‌های عابر رو محله اسلام‌آباد سنندج، احداث شبکه فاضلاب و بهسازی معابر محله تازه‌آباد سقز، بهسازی معابر شهرک امام خمینی (ره) و اجرای فاضلاب محله قلعه قروه و احداث بلوار ۲۲ متری ماموستا هیمن حسن‌آباد را طرح‌های در حال اجرای بازآفرینی شهری در این استان اعلام کرد.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی کردستان تأکید کرد: تاکنون ۲ طرح شامل تکمیل مدرسه ۹ کلاسه تقتقان و کانون فرهنگی فرجه و مدرسه ۶ کلاسه نایسر با صرف ۱۸ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسیده‌اند.

سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در کشور هزینه می‌شود که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار از سوی بخش خصوصی، ۷۰ هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری‌ها و ۸۰ هزار میلیارد ریال نیز از سوی دولت هزینه می‌شود که اعتبار تمام طرح‌های اجراشده در کردستان از محل منابع دولتی تأمین‌شده است.

هم‌اکنون ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور شامل ۱۹ میلیون نفر از ۵۶ میلیون نفر جمعیت شهری در مناطق و محلاتی با بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد زندگی می‌کنند و این میزان در استان کردستان حدود ۵۰ درصد از جمعیت یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.