| کد خبر: 235679 |

آشنایی با یک نخبه علمی فرهنگی و مدیر جهادی

دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مهندسان آچار به دست افرادی متخصص و خلاق هستند که می توانند به توسعه کشور کمک کنند.

تین نیوز

دکتر ذاکری  رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مهندسان آچار به دست افرادی متخصص و خلاق هستند که می توانند به توسعه کشور کمک کنند.

جبارعلی ذاکری  متولد سال 1349 در شهرستان سردرود و دارای مدرک دکترای تخصصی مهندسی عمران سازه‌های ریلی دانشگاه جیائوتونگ پکن - چین، کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه دانشگاه تبریز - و کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه تبریز - است.

وی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تاکنون راهنمایی و مشاوره بیش از 80 رساله دکترای تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته و چاپ بیش از 95 مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی و حدود 110 مقاله در همایش ها و کنفرانس‌های بین المللی ارائه کرده است.

 

سوابق آموزشی

  الف) تحصیلات دانشگاهی:

  - دکترای تخصصی مهندسی عمران ، رشته تحصیلی مهندسی راه و ترابری، محل تحصیل چین ، تاریخ اخذ: 2000

  - فوق لیسانس مهندسی عمران ، رشته تحصیلی مهندسی عمران، محل تحصیل دانشگاه تبریز، تاریخ اخذ: 1374

  - لیسانس مهندسی عمران ،رشته تحصیلی مهندسی عمران ، محل تحصیل دانشگاه تبریز ، تاریخ اخذ: 1371

  - دوره های آموزشی گذرانده : تعداد :5 مورد : نمونه :

  - Track Maintenance Management – Japan Railway East Culture Foundation Feb 2005

  - Transportation Risk Management – European Systems Safety Society Aug. 2004

  - دوره مدیریت مشارکتی - معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه و ترابری 1382

  - دوره آموزشی سازه های فضاکار – مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن 1374

 

  (زمینه های تخصصی وتحقیقاتی (از فهرست اولویت های علمی دانشگاه :

  1.         سیستم های مدیریت نگهداری
  2.         آنالیز و طراحی روسازی بالاستی و بدون بالاست (دال خط) راه آهن و مترو
  3.         تحلیل خروج از خط قطار و روشهای ارتقاء ایمنی خط آهن
  4.         ساخت، اجراء و نگهداری خط آهن
  5.         دینامیک پلهای راه آهن
  6.         اندرکنش دینامیکی خط و قطار
  7.       ارزیابی نظری و تجربی مقاومت جانبی خطوط ریلی

 

     ب ـ اشتغال

   استادیار ، دانشکده مهندسی راه آهن ، دانشگاه علم و صنعت ایران، از 79 تا 89

دانشیار، دانشکده مهندسی راه آهن ، دانشگاه علم و صنعت ایران، از 90 تاکنون

 

   ج ـ سوابق تدریس دانشگاهی

  - نام دروس تدریس شده ، دانشکده مهندسی راه آهن ، دانشگاه علم و صنعت ایران

  تدریس دروس پلهای راه آهن، مهندسی راه آهن ، آز روسازی راه آهن ، روسازی راه آهن، ساخت و اجرای خطوط راه آهن، نگهداری خطوط، کارگاه مهندسی خط آهن در دوره کارشناسی

  تدریس دروس روشهای نوین نگهداری خطوط ، اندرکنش خط – قطار ، مهندسی راه آهن پیشرفته، طراحی فرودگاه در دوره کارشناسی ارشد

   تدریس دروس اندرکنش دینامیکی خط و قطار 2، مباحث ویژه در مهندسی خط، دینامیک سازه پیشرفته در دوره دکترا

داور علمی مجلاتISI  و ISC:

 Journal of Structure and Infrastructure Engineering Maintenance, Management, Life-Cycle Design and Performance, UK

 Journal of Mechanical Science and Technology, South Korea 

 Latin American Journal of Solids and Structures, Brazil

 Journal of Civil Engineering & Architecture, USA

 Iranian Journal of Science & Technology, Iran

 Journal of Transportation Engineering (ASCE), USA

 International Journal of Physical Sciences,

 Scientia Iranica Journal, Iran

9-     پژوهشنامه حمل و نقل

10- فصل نامه مهندسی حمل و نقل

11- مجله عمران مدرس

12- نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز

13- نشریه فنی دانشگاه تهران

14- نشریه مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

15- مجله بین المللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران

16-  نشریه صنعتی امیر کبیر


و ......

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.