| کد خبر: 265708 |

علت کمبود اتوبوس بین شهری نابرابری قیمت هزینه و درآمد است

معضل کمبود اتوبوس تنها برای این استان و یا خط شهرکرد- تهران نیست بلکه مشکل بزرگ کشوری است و در استان‌های هم‌جوار بسیاری از خط‌ ها با کمبود ناوگان روبرو شده‌اند.

تین نیوز

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهار محال و بختیاری گفت: کمبود اتوبوس بین شهری به دلیل نابرابری قیمت هزینه و درآمد حاصل از این شغل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسین مالکی اظهار کرد: معضل کمبود اتوبوس تنها برای این استان و یا خط شهرکرد- تهران نیست بلکه مشکل بزرگ کشوری است و در استان های هم جوار بسیاری از خط ها با کمبود ناوگان روبرو شده اند.

وی با اشاره به پر هزینه بودن نگهداری اتوبوس ها ادامه داد: یکی از دلایل کمبود اتوبوس بین شهری نابرابری قیمت هزینه و درآمد حاصل از این شغل سبب شده تا علی رغم تلاش شرکت های مسافر در جهت جبران بخشی از هزینه ها ناوگان، حمل و نقل مسافربری به سمت فعالیت در شرکت های خصوصی حرکت کنند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: باید توجه داشت که با اتوبوس های وارداتی و یا افزایش نرخ بلیط معضل حل نمی شود چرا که اگر سرمایه گذار ۲۰ میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس کند نمی تواند معادل آن درآمد داشته باشد.

مالکی با بیان این که مشکل کمبود اتوبوس داریم، افزود: بیشتر اتوبوس های استان در مسیر شهرکرد به تهران بود و تقریباً تمامی شرکت های مسافری یک یا دو سرویس در این مسیر داشتند، اما امروز به جایی رسیدیم که تنها ۲ یا ۳ شرکت مسافربری خط تهران فعالیت دارند و با ۱ یا ۲ سرویس کار می کنند.

وی گفت: تمام ارگان های نظارتی باید دست به دست هم دهند تا قیمت در بازار کنترل شود و با تهیه بسته های حمایتی از قبیل روغن، لاستیک و غیره تشویقی برای ناوگان مسافربری ایجاد کنند همچنین با کنترل نرخ واقعی در حمل و نقل مسافر و بررسی آن به صورت عرضه و تقاضا تا حدی می توان این مشکل را حل کرد.

در شهرکرد مدتی است که بلیت اتوبوس بین شهری را باید به سختی تهیه کرد و این شرایط سختی برای مردم درست کرده است. این در حالی است چندی قبل این معضل وجود نداشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.