| کد خبر: 259520 |

بهره برداری از 20 پروژه راه روستایی چهارمحال و بختیاری در هفته دولت

معاون فنی و ساخت راه‌ های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای چهارمحال و بختیاری گفت: کل پروژه‌ های باز حوزه فنی و ساخت راه‌ های روستایی در استان ۵۶ عدد است که ۲۰ پروژه از این تعداد در هفته دولت به بهره‌ برداری می‌ رسند.

تین نیوز

معاون فنی و ساخت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: کل پروژه های باز حوزه فنی و ساخت راه های روستایی در استان ۵۶ عدد است که ۲۰ پروژه از این تعداد در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی مرتضوی زاده گفت: حوزه معاونت فنی و ساخت راه های روستایی از سال ۹۹ از راه وشهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای داده شده که در ۴ حوزه اداره راه های روستایی، فنی و نظارت، مدیریت راه ها و فن آوری اطلاعات فعالیت دارد.

معاون فنی و ساخت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ه ای چهارمحال و بختیاری افزود: در استان ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه وجود دارد که ۲۹۱ کیلومتر آن راه های فرعی هستند که نگهداری و احداث هر دو تحت نظارت این معاونت انجام می شود.

وی ادامه داد: برنامه کاری معاونت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ است که به روستاهای بالای ۲۰ خانوار خدمت رسانی می شود لذا طبق این سرشماری ۴۱۶ کیلومتر راه خاکی در استان وجود دارد که ۲۲۵ کیلومتر این راه ها مربوط به روستاهای ۲۰ تا ۵۰ خانوار، ۱۷۰ کیلومتر ازآن روستاهای ۵۰ تا ۹۰ خانوار و ۸۴ کیلومتر نیز ازآن روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار است.

معاون فنی و ساخت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت: در مجموع باید ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی دراستان احداث شود که ۱۸۰ کیلومتر آن برای روستاهای زیر ۲۰ خانواراست.

وی با بیان اینکه کل پروژه های باز در این حوزه ۵۶ عدد است که تکمیل آن ها ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، ادامه داد: ۲۰ پروژه از این تعداد در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

مرتضوی زاده اظهار کرد: پروژه محور شیخ علی خان به غاریخی، محور هوره به قلعه موسی که راه ارتباطی استان با استان اصفهان است و پروژه روکش آسفالت محور قلعه منج به تونل چهارطاق، قلعه مدرسه و چرچیل از جمله این پروژه هاست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.