| کد خبر: 214638 |

استاندار:مشکلی برای تامین اعتبار راه‌آهن چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت در راستای توسعه زیرساختهای ریلی کشور گفت: مشکلی برای تامین اعتبار طرح راه‌آهن در دست ساخت این استان وجود ندارد.

تین نیوز

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت در راستای توسعه زیرساختهای ریلی کشور گفت: مشکلی برای تامین اعتبار طرح راه‌آهن در دست ساخت این استان وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی در دیدار با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود:پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت از پروژه‌های اولویت‌دار استان است و این پروژه باید تا پایان فعالیت دولت به پایان برسد که پیگیری‌های لازم برای تخصیص۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این آن صورت گرفت، هیچ مشکلی برای تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد.

وی، ضمن پیگیری برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام در استان، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام استان که اتمام آن‌ها بخش زیادی از مشکلات استان را از نظر زیرساختی، اشتغال و مسکن حل می‌کند، در هفته جاری جمع‌بندی و در سفر آتی رییس سازمان برنامه و بودجه به استان در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه طرح بن به بروجن برای تکمیل نیازمند اعتبار است، عنوان کرد: با همراهی مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، روند تخصیص اعتبار برای تسریع در روند اجرایی این پروژه حیاتی برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان صورت گرفت، تسریع در اجرای این پروژه از مطالبات اصلی مردم و مسوولان است و ما مصمم هستیم عملیات اجرایی این پروژه با تزریق اعتبار مجدد هر چه سریعتر به اتمام برسد.

عباسی در خصوص محور شهرکرد به بروجن به لردگان، توضیح داد: عملیات اجرایی این محور مواصلاتی پس از تملک اراضی در یک قطعه عملیاتی از سر گرفته شده است و آزادراه لردگان به ایذه پس از تامین اعتبار، در ادامه این مسیر اجرایی و عملیاتی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، جاده شهرکرد شلمزار ناغان و  بهسازی جاده‌های ارتباطی روستایی و تامین آب شرب روستاها را از دیگر اولویت‌های استان عنوان کرد.

وی در پایان در خصوص اضافه شدن ۲ هزار واحد دیگر به سهمیه ۲ هزار و ۴۴۰ واحدی مسکن محرومان استان، یادآور شد: روند اجرایی این طرح در حال بررسی است و امید است در سفر محمدباقر نوبخت به استان به تصویب برسد.

به گزارش ایرنا،در این نشست نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز مطالبی را مطرح کردند.

طول این خط ریلی از ایستگاه "حسن‌آباد" – شهرکرد" ۹۷ کیلومتر پیش‌بینی شده که در کیلومتر ۱۳ به محور ارتباطی "زرین‌شهر – سفیددشت" متصل می‌شود.

در مسیر عبور این خط راه‌آهن و در محل گردنه "بیدکان" ۲ تونل به طول ۵.۸ کیلومتر احداث می‎شود و حداکثر سرعت قطار در این خط آهن برای قطار مسافربری ۲۲۰ کیلومتر و برای قطار باری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و ۴ دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول ۶۲۰ متر حفر خواهد شد.

با راه‌اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.